آنالیز موارد ابتلاء بچه ها و نوجوانان به سویه مسری دلتا در آمریکا

به گزارش سافاری رو، سویه مسری دلتا باعث افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در میان بچه ها و نوجوانان در ایالات متحده و دیگر نقاط جهان شده است با این حال کارشناسان اظهار دارند که هیچ نشانه قوی مبنی بر اینکه این سویه باعث ابتلا به نوع شدید این بیماری میان بچه ها و نوجوان می گردد، وجود ندارد.

آنالیز موارد ابتلاء بچه ها و نوجوانان به سویه مسری دلتا در آمریکا

به گزارش خبرنگاران، کارشناسان سلامت آمریکا می گویند هیچ شواهد محکمی مبنی بر اینکه سویه مسری دلتا باعث افزایش ابتلای بچه ها و نوجوانان و یا ابتلای آنان به نوع شدید بیماری در مقایسه با سویه های قبلی این ویروس گردد، وجود ندارد و علت افزایش ابتلای بچه ها به این بیماری، تنها مسری تر بودن این سویه نسبت به سایر سویه های این ویروس است.

بر اساس داده های آموزشگاه اطفال و انجمن بیمارستان های بچه ها آمریکا، اندازه ابتلای هفتگی در میان بچه ها آمریکایی در اوایل ماه سپتامبر (ماه جاری میلادی) از مرز 250 هزار نفر و موارد ابتلا در پیک موج شیوع کووید19 در زمستان فراتر رفته و این در حالیست که از زمان آغاز همه گیری کروناویروس هم تست کرونای بیش از پنج میلیون کودک در ایالات متحده مثبت اعلام شده است.

به گفته سازمان دنیای بهداشت، سویه دلتا در دست کم 180 کشور دنیا شناسایی شده است.

بر اساس گزارش ها، در ایالات متحده اندازه بستری بچه ها و نوجوانان در اثر ابتلا به کووید19 در اواخر ماه اوت و اوایل ماه سپتامبر امسال میلادی (2021) کمتر از دو نفر در هر 100 هزار کودک بوده است.

به گفته کارشناسان سلامت آمریکا، بیشتر بچه ها مبتلا به سویه دلتا در ایالات متحده به نوع خفیف این بیماری مبتلا هستند یا بدون علامت بوده و نیازی به بستری شدن ندارند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای بی سی نیوز، واکسن های کووید19 همچنان برای بچه ها 12 ساله و بالاتر که واجد شرایط واکسیناسیون هستند در برابر سویه مسری دلتا مصونیت ایجاد می نمایند؛ به طوری که اندازه هفتگی بستری شدن در بین مبتلایان به این سویه در ماه ژوئیه برای افراد واکسینه نشده 10 برابر بیشتر از کسانی بود که واکسن کرونا دریافت نموده بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1930

به "آنالیز موارد ابتلاء بچه ها و نوجوانان به سویه مسری دلتا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز موارد ابتلاء بچه ها و نوجوانان به سویه مسری دلتا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید