برگزاری نخستین استارت آپ دیجیتال سلامت در کشور

به گزارش سافاری رو، مدیرکل توسعه فناوری وسلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی نخستین استارتاپ دیجیتال سلامت با هدف همگرایی و بهره گیری از استعدادی های درخشان در بخش های مختلف علمی و تحقیقاتی خبرداد.

برگزاری نخستین استارت آپ دیجیتال سلامت در کشور

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، حسین وطن پور ظهر امروز در سومین کنگره بین المللی سلامت همراه گفت: رتبه نخست منطقه و 16 جهان در حوزه پژوهش، چاپ سالانه 55 هزار مقاله علمی، تحقیقاتی و پژوهشی، راه اندازی پایگاه حفظ ژن های سالم اقوام ایرانی از جمله دستاوردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی از راه اندازی نخستین استارتاپ دیجیتال سلامت در سال آینده با هدف همگرایی و بهره گیری از استعدادی های درخشان در بخش های مختلف علمی و تحقیقاتی خبرداد و اضافه نمود: رونمایی از نخستین شتاب دهنده و ژن تراپی، شناسایی 142 شرکت سلامت دیجیتال و نیز توجه به محصول محوری پژوهش از دیگر روینمودهای وزارت بهداشت است.

مدیرکل توسعه فناوری و سلامت وزارت بهداشت توضیح داد: از 4 هزار و و 60 شرکت دانش بنیان، هزار و 200 شرکت در حوزه سلامت همراه و 140 شرکت در حوزه سلامت دیجیتال مشغول ارائه خدمات هستند.

تلفن همراه جزیی از سلامت دیجیتال است

رئیس سومین کنگره بین المللی سلامت همراه نیز در ادامه این نشست گفت: تلفن همراه جزئی از سلامت دیجیتال و پل ارتباطی نظام سلامت در میان اقشار مختلف جامعه است.

کامران باقری لنکرانی بیان داشت: با ورود تلفن همراه هوشمند به بازار در 10 گذشته گسترده ترین فناوری در دسترس مردم جهان قرار گرفته و در دولت های یازده و دوازهم سرمایه گذاری در این فناوری با جدیدیت بسیاری دنبال شده است.

وی اضافه نمود: بیش از 53 میلیون کاربر از تلفن هوشمند استفاده می نمایند که نشان از اهمیت این فناوری در ایران است.

رئیس مرکز سیاست گذاری سلامت استان فارس ابراز داشت: نظام سلامت در جهان با بحران های جمعیتی، مراقبت های مداوم، تهیه دارو، کمبود نیروی انسانی در ارائه خدمات درمانی و بهداشتی روبه رو بوده و برای مقابله با این معضل استفاده از تلفن همراه در نظام سلامت لازم است.

لنکرانی گفت: نخستین کنگره بین المللی سلامت همراه 6 سال پیش برگزار گردید که با ادامه این نشست تحول چشمگیری در نظام سلامت به وسیله تلفن همراه شاهد هستیم.

گسترش فناوری سلامت همراه لازم است

یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور مالی و توسعه صنایع استاندار فارس در این آیین گفت: استان فارس با بیش از 4 میلیون جمعیت، 122 هزار کیلومتر وسعت، 29 فرماندار، 84 بخش، 106 شهر، 205 دهستان، 2 هزار و 400 روستای بالای 20 خانوار از لحاظ تقسمیات کشوری و تنوع آب و هوایی در صندلی ویژه ای قرار گرفته است.

یدالله رحمانی گفت: 10 درصد تولیدات کشور، 7 میلیون تن محصول زراعی، 700 هزار تن محصول دامی، 5 هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری، 62 شهرک و ناحیه صنعتی و 2 منطقه ویژه مالی فعال در شیراز و لامرد این استان را منحصربه فرد نموده است.

وی توضیح داد: ثبت 5 اثر بین المللی در حوزه گردشگری، 3 هزار اثر تاریخی ثبت ملی، 400 جاذبه گردشگری طبیعی، بیش از هزار و 400 حوزه گردشگری مذهبی و نیز 38 بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی و 211 دانشگاه و مرکز آموزشی بستر مناسبی برای شناسایی این استان به وسیله برپایی چنین نشست های بین المللی است.

این مسؤول ادامه داد: با وجود پیشرفت ها در حوزه پزشکی سلامت با مخاطرات چاقی، شیوع بیماری های فشار و قند خون، قلبی و تنفسی روبه رو هستیم و برای برطرف این معضل گسترش توسعه فناوری سلامت همراه لازم است.

دبیرعلمی این کنگره بین المللی نیز ادامه داد: بیش از 400 مقاله با موضوع سلامت همراه به دبیرخانه ارسال و از این تعداد 200 مقاله به عنوان پوستر و سخنرانی از سوی داوران پذیرفته شده است.

سید جلیل معصومی بیان داشت: در این کنگره علاوه بر اساتید ایرانی از کشور های آلمان، ترکیه، آمریکا، استرالیا، پاکستان حضور دارند و سخنرانی و مقاله ها غیرکاغذی ارائه می گردد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 227

به "برگزاری نخستین استارت آپ دیجیتال سلامت در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نخستین استارت آپ دیجیتال سلامت در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید