بلندترین برج های دنیا برای بازدید جهانگردان

به گزارش سافاری رو، در دنیای امروز، ساختمان‌های بلند نمادی از پیشرفت و توسعه‌ی یک شهر و کشور محسوب می‌شوند. برج‌های بلند نه تنها برای کار و زندگی مردم ساخته می‌شوند، بلکه به عنوان جاذبه‌های گردشگری نیز عمل می‌کنند و سالانه هزاران نفر از سراسر دنیا برای دیدن آن‌ها سفر می‌کنند. 

در این مقاله قصد داریم به معرفی بلندترین برج‌های دنیا بپردازیم که حتما باید توسط جهانگردان مورد بازدید قرار گیرند.

بلندترین برج های دنیا برای بازدید جهانگردان

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

برج خلیفه، دبی

با ارتفاع 828 متر، برج خلیفه در شهر دبی امارات متحده عربی، بلندترین برج ساخت بشر و یکی از معروف‌ترین نمادهای این کشور است. این برج در سال 2010 ساخته شد و دارای 160 طبقه است.

برج خلیفه علاوه بر ارتفاع زیاد، طراحی منحصربه‌فردی نیز دارد. ساختمان به شکل مخروطی است که از پایین به بالا مدام کوچک و کوچک‌تر می‌شود. علاوه بر این، نورپردازی شبانه‌ی برج نیز بسیار زیباست و حتما باید توسط بازدیدکنندگان دیده شود.

در بالای برج یک رستوران چرخان وجود دارد که در طول یک ساعت یکبار به دور خود می‌چرخد و امکان دیدن مناظر 360 درجه‌ای شهر دبی را فراهم می‌کند. همچنین یک نمایشگاه در مورد ساخت این برج در طبقات پایین‌تر آن وجود دارد که حتما باید توسط بازدیدکنندگان مشاهده شود.

برج شانگهای، چین

برج شانگهای با ارتفاع 632 متر در شهر شانگهای کشور چین قرار گرفته و دومین برج بلند دنیا محسوب می‌شود. این برج در سال 2015 ساخته شد و دارای 128 طبقه است.

طراحی این برج بسیار منحصربه‌فرد است و شبیه یک ظرف گل سفالی پیچ در پیچ است که به بالا می‌رود. رنگ صورتی روشن آن نیز باعث زیبایی بیشتر این برج شده است. در بالای برج یک ایستگاه مشاهده وجود دارد که امکان تماشای 360 درجه‌ای مناظر شهر شانگهای را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، یک هتل لوکس، ادارات، مغازه‌ها و رستوران‌های متعددی نیز در این برج وجود دارد که می‌تواند مورد بازدید جهانگردان قرار گیرد. نورپردازی شبانه‌ی برج نیز بسیار زیباست و حتما باید تجربه شود.

مرکز تجارت جهانی، دبی

مرکز تجارت جهانی دبی با ارتفاع 555 متر، سومین برج بلند جهان است که در سال 2009 در شهر دبی ساخته شده است. این بنا دارای 163 طبقه است و شامل یک هتل لوکس، ادارات و آپارتمان‌های مسکونی می‌باشد.

طراحی این برج بسیار زیبا و منحصربه‌فرد است و شامل دو برج دوقلوی متصل به هم است که در بالا با یک پل به یکدیگر متصل شده‌اند. در بالای یکی از برج‌ها یک ایستگاه مشاهده وجود دارد که امکان دیدن مناظر فوق‌العاده‌ای از شهر دبی و سواحل آن را فراهم می‌کند.

جهانگردان می‌توانند علاوه بر بازدید از ایستگاه مشاهده، از هتل و رستوران‌های لوکس این مرکز نیز بازدید کنند و از تجربه‌ای فراموش نشدنی لذت ببرند. نورپردازی شبانه‌ی این برج نیز یکی از زیباترین‌ها در جهان است.

برج مکعب، ژاپن

برج مکعب در شهر توکیوی ژاپن با ارتفاع 234 متر قرار دارد و چهارمین برج بلند جهان محسوب می‌شود. این برج در سال 2012 ساخته شد و متشکل از 37 طبقه است.

آنچه این برج را منحصربه‌فرد می‌کند، طراحی شگفت‌انگیز آن است که دقیقا شبیه یک مکعب است و هیچ پیچ و خمی ندارد. ساختار فولادی آن در معرض دید عابران قرار گرفته و زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

در این برج رستوران‌ها، کافه‌ها و یک ایستگاه مشاهده وجود دارد که امکان دیدن مناظر زیبای شهر توکیو را فراهم می‌کند. جهانگردان می‌توانند از طعم غذاهای لذیذ ژاپنی در رستوران‌های این برج لذت ببرند و مناظر خیره‌کننده‌ی شهر توکیو را از بالا مشاهده کنند.

برج یک جهان تجارت، نیویورک

برج یک جهان تجارت در شهر نیویورک آمریکا با ارتفاع 417 متر قرار دارد و پنجمین برج بلند دنیاست که در سال 2014 ساخته شد. این برج مرکب از 104 طبقه است.

این برج جایگزین برج قدیمی تجارت جهانی شده است که در حادثه 11 سپتامبر تخریب شد. طراحی معاصر برج جدید توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

در این برج رستوران‌ها، ادارات و یک ایستگاه مشاهده در بالای آن وجود دارد که از آنجا مناظر زیبایی از شهر نیویورک قابل مشاهده است. جهانگردان می‌توانند از معماری مدرن این برج و همچنین مناظر خیره‌کننده‌ی شهر نیویورک در آن بالا دیدن کنند.

مرکز مالی بین‌المللی، هنگ کنگ

این برج مخابراتی عظیم در شهر هنگ کنگ چین با ارتفاع 484 متر قرار دارد و ششمین برج بلند جهان است. ساخت این برج در سال 2010 به اتمام رسید و دارای 108 طبقه است.

معماری این برج بسیار زیبا و مدرن است و نمای شیشه‌ای آن به گونه‌ای طراحی شده که در طول روز نور خورشید را منعکس می‌کند. در طبقات بالایی برج یک ایستگاه مشاهده وجود دارد که امکان دیدن مناظر هیجان‌انگیزی از شهر هنگ کنگ و سواحل آن را فراهم می‌کند.

همچنین در این برج یک طبقه‌ی ویژه‌ی پذیرایی با مبلمان لوکس وجود دارد که جهانگردان می‌توانند از آن دیدن کنند و اوقاتی خوش بگذرانند. نورپردازی شبانه‌ی این برج هم حتما باید تجربه شود.

برج لوتوس، شانگهای

این برج زیبا در شهر شانگهای چین واقع شده و با ارتفاع 450 متر هفتمین برج بلند دنیاست. برج لوتوس در سال 2015 ساخته شد و دارای 94 طبقه است.

طراحی این برج الهام گرفته از گل لوتوس است و همین باعث زیبایی منحصربه‌فرد آن شده است. پوسته بیرونی برج، شبیه به گلبرگ‌های لوتوس طراحی شده است. در بالای برج می‌توان مناظر بکری از شهر شانگهای را مشاهده کرد.

در این برج همچنین رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌هایی وجود دارد که می‌توانند مورد بازدید جهانگردان قرار بگیرند. نورپردازی شبانه‌ی برج لوتوس نیز تماشایی است و حتما باید دیده شود.

مرکز تجاری پتروناس، کوالالامپور

برج دوقلوی مرکز تجاری پتروناس در شهر کوالالامپور مالزی با ارتفاع تقریبی 452 متر، هشتمین برج بلند جهان به شمار می‌رود. این مجموعه در سال 1998 به بهره‌برداری رسید.

طراحی منحصربه‌فرد این برج‌ها که شبیه دو تیغه عظیم الماس هستند، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در هر برج 88 طبقه وجود دارد که عمدتا اداری و تجاری هستند.

در بالای برج‌ها یک پل مشاهده وجود دارد که امکان دیدن مناظر شگفت‌انگیز شهر کوالالامپور را فراهم می‌کند. بازدید از این مرکز و قدم زدن در پل مشاهده‌ی آن، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای هر جهانگردی است.

برج تایپه 101، تایوان

برج تایپه 101 در تایوان با ارتفاع 508 متر نهمین برج بلند جهان محسوب می‌شود که در سال 2004 ساخته شده است. این برج متشکل از 101 طبقه است.

طراحی این برج الهام گرفته از گل‌های لوتوس است. 8 طبقه اول آن یک مرکز خرید بزرگ و طبقات بالاتر اداری و اقامتی هستند. در بالاترین طبقه یک ایستگاه مشاهده با منظره‌ای خیره‌کننده از شهر تایپه وجود دارد.

برج تایپه 101 مکانی حتما باید دید برای هر جهانگردی است که به تایوان سفر می‌کند. معماری زیبا و منحصربه‌فرد آن و مناظر دیدنی از بالای آن، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد.

در پایان امیدوارم با معرفی این بلندترین برج‌های دنیا، انگیزه‌ی کافی برای بازدید از آن‌ها در سفرهای بعدی‌تان را پیدا کرده باشید. تجربه‌ی دیدن این شاهکارهای معماری بشری از نزدیک، خاطراتی فراموش‌نشدنی در ذهن هر جهانگردی خواهد داشت.

انتشار: 1 آذر 1402 بروزرسانی: 1 آذر 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 450

به "بلندترین برج های دنیا برای بازدید جهانگردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلندترین برج های دنیا برای بازدید جهانگردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید