تعطیلی کتابفروشی کلبه کتاب یزد، فروش کتاب های درسی را به کتاب فروشی ها برگردانید

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا) در یزد، کتابفروشی کلبه کتاب یزد با 12 سال سابقه تعطیل شد. در روزهای اخیر، سیدمجید حیدری، مسئول کتابفروشی کلبه کتاب یزد با نصب بنر از تعطیلی و تغییر کاربری این محل اطلاع داد. انتشار این خبر، ناراحتی اهالی فرهنگ، مطالعه و کتابخوانی را در پی داشت. کتاب های کلبه کتاب یزدبا تخفیف های 40 تا 50 درصدی به حراج گذاشته شده است.

تعطیلی کتابفروشی کلبه کتاب یزد، فروش کتاب های درسی را به کتاب فروشی ها برگردانید

خبرنگار ایبنا در یزد در گفت وگو با مسئول کتابفروشی درباره دلایل این اقدام را جویا شده است.

سیدمجید حیدری، مسئول کتابفروشی کلبه کتاب یزد درباره این اقدام به ایبنا گفت: متاسفانه با توجه به مسائلی که در زمینه تامین هزینه ها داشتیم، تصمیم به تعطیلی و تغییر شغل گرفتیم.

وی اضافه نمود: علت این تصمیم نیز کرونا و تعطیلی بازار کتابفروشی ها، افزایش بی رویه قیمت کاغذ و کتاب، کاهش قدرت خرید مردم و کاهش رونق کتابفروشی ها است.

حیدری گفت: متاسفانه در سال های اخیر که کرونا تاثیر بسیار شدیدی بر تعطیلی کتابفروشی ها گذاشت، شاهد افزایش سایت های فروش کتاب با تخفیف های نجومی نیز بودیم. همین تخفیف ها موجب شد، ضربه ها افزایش پیدا کند تا جایی که بعضی از ماه ها هزینه ها بیشتر از عایدی بود.

وی ادامه داد: 25 سال است در زمینه کتاب فعالیت می کنم و 12 سال است، کتابفروشی دارم اما به علت شرایط بد، دو سال پیش تصمیم به تعطیلی کتابفروشی گرفتم که بنا به دلایلی و امیدی که داشتم این کار را انجام ندادم. امسال این مسائل افزایش پیدا کرد تا جایی که حتی شاگرد هم برای مغازه نداشتم زیرا توان اقتصادی و افزایش هزینه ها اجازه استخدام شاگرد نمی داد.

حیدری ادامه داد: اگرچه بعضی از کتاب های کتاب فروشی با قیمت قدیم عرضه می گردد، با توجه به شرایط موجود حتی فروش این کتاب ها سخت است؛ کسی به سراغ کتاب نمی آید.

وی با اشاره ضرورت توجه بیشتر به آخرین حلقه نشر گفت: بعضی از تصمیم های اشتباه مانند توقف فروش کتاب های درسی در کتاب فروشی ها از سوی آموزش و پرورش، موجب شد ضربه های بیشتری به کتاب فروشی ها وارد گردد. نخریدن کتاب از کتابفروشی ها و خرید های مستقیم از تهران نیز باعث شد مردم کمتر به کتابفروشی ها مراجعه نمایند.

مسئول کتابفروشی کلبه کتاب یزد اعلام کرد: اگرچه برای امرار معاش، لوازم التحریر هم می فروختیم اما این فروش های فصلی هم تاثیر گذار نبود و در اغلب ماه های سال با مشکل روبه رو بودیم.

حیدری با اشاره به مشارکت در طرح های فصلی گفت: در بعضی دوره های طرح مشارکت داشتم اما این دوره ها، بازپرداخت ها با تاخیر انجام و مانع از این شد تا در دوره های بعدی شرکت کنم.

مسئول کتابفروشی کلبه کتاب یزد گفت: تصمیم به تعطیلی کتابفروشی قطعی است اما امید است، بعضی مسئولان با تصمیم اشتباه خود موجب تعطیلی بیشتر کتابفروشی ها نشوند و شاهد احیای مجدد این مکان های فرهنگی باشیم.

در هفته های اخیر نیز کتابفروشی مطلع به عنوان یکی از کتابفروشی های قدیمی یزد با بیش از 40 سال سابقه تعطیل شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2153

به "تعطیلی کتابفروشی کلبه کتاب یزد، فروش کتاب های درسی را به کتاب فروشی ها برگردانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی کتابفروشی کلبه کتاب یزد، فروش کتاب های درسی را به کتاب فروشی ها برگردانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید