توقیف خط تولید 2 کارخانه در کردستان

به گزارش سافاری رو، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:در فرایند بازرسی کارشناسان آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو با مشاهده موارد غیر بهداشتی 2 خط تولید در استان متوقف شدند.

توقیف خط تولید 2 کارخانه در کردستان

به گزارش خبرنگاران از سنندج، آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: در راستای نظارت بر فعالیت و کنترل کارخانجات مواد غذایی و بهداشتی سلامت محور، بازرسان معاونت غذا و داروی استان، از خط تولید یکی از کارخانه های تولیدی مواد غذایی بازدید کردند و نمونه برداری از محصول فوق را در آزمایشگاه کنترل این معاونت انجام دادند.

فلاحی بیان کرد: طی آزمایشات اجرا شده مبنی بر مشاهده مورد غیر بهداشتی در خط تولید این کارخانه و عدم رعایت ضوابط بهداشتی، خط تولید آن با همکاری مدیر کارخانه متوقف و مورد اصلاح واقع شد.

او در ادامه با اشاره به مشاهده چربی گیاهی غیر مجاز در تولیدات واحدی دیگر از طریق بازرسان و تایید از طریق آزمایشگاه مواد غذایی، معاونت غذا و دارو بیان کرد: ضمن توقیف و جمع آوری همه محصول تولیدی در سطح عرضه، در حال حاضر خط تولید این کارخانه فرآورده نیز متوقف شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اشاره به اهمیت مدیریت ایمنی موادغذایی و خطرات ناشی از مخاطرات محصولات سلامت محور از شهروندان تقاضا کرد به آرم سیب سلامت سازمان غذا و داروی محصولات غذایی که نشان از باور و اطمینان آنان به خدمتگزاران خود در حوزه سلامت برای تأمین موادغذایی ایمن و سالم است توجه نمایند و در صورت مشاهده هر نوع مواد غیر مجاز یا آلودگی در مواد غذایی، موارد فوق را به معاونت غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام نمایند.

فلاحی در سرانجام ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های مداوم بازرسان و کارشناسان اداره نظارت و کارشناسان آزمایشگاه، معاونت غذا و دارو در راستای ایفای رسالت خود و پیگیری سلامت محصولات غذایی به دلیل اهمیت سلامت مردم، یادآور شد:مصرف اقلام خوراکی، آرایشی و بهداشتی سالم یکی از بزرگترین دغدغه های جامعه امروز است، کنترل و نظارت سازمان های ذیربط از جمله سازمان غذا و دارو از محل تولید، حمل و نقل تا عرضه کالا بسیار حائز اهمیت است.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2044

به "توقیف خط تولید 2 کارخانه در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقیف خط تولید 2 کارخانه در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید