جذب بالغ بر 57 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در قزوین

به گزارش سافاری رو، استاندار قزوین گفت: با وجود تمامی تحریم ها در سال رونق تولید بالغ بر 57 میلیون و 435 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در قزوین جذب شد.

جذب بالغ بر 57 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در قزوین

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، هدایت الله جاقتصادی پور گفت: از سال 1372 تا خاتمه سال 1398 بالغ بر 54 طرح سرمایه گذاری خارجی جهت فعالیت در استان قزوین دارای مجوز فیپا (سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران) هستند.

استاندار قزوین گفت: مجموع سرمایه مصوب طرح های خارجی معتبر استان بالغ بر یک میلیارد و 573 میلیون و 558 هزار دلار و حجم سرمایه وارده پوششی استان نیز 556 میلیون و 408 هزار دلار بوده است.

وی افزود: 22 کشور در استان قزوین سرمایه گذاری خارجی انجام داده و در حال فعالیت هستند.

استاندار قزوین گفت: مجموع سرمایه گذاری خارجی مصوب استان در 11 ماهه سال 1398 بالغ بر57 میلیون و 435 هزار دلار بوده که نسبت به 11 ماهه منتهی به بهمن ماه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

جاقتصادی پور افزود: در 11 ماهه منتهی به بهمن سال 1398 حجم سرمایه وارده به استان نیز یک میلیون و 439 هزار دلار بوده که نسبت به رقم سرمایه وارده در دوره مشابه 94.2 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: استان در سال 1398 رتبه سوم جذب سرمایه گذاری خارجی را در کشور داشته است و باید در سال جهش تولید برای ارتقای این رتبه با استفاده از تمامی ظرفیت ها تلاش شود.

استاندار با اشاره به برنامه ها و اولویت های اقتصادی استان در سال جهش تولید، گفت: توسعه، تولید و تکمیل ساخت داخل با استفاده از نوسازی و بازسازی صنایع، ایجاد و توسعه خوشه های صنعتی، راه اندازی و احیای واحدهای تعطیل و غیرفعال و پیگیری تکمیل واحدهای نیمه تمام با استفاده از تسهیلات ابلاغی دولت در دستور کار قرار گرفته است.

جاقتصادی پور گفت: افزایش صادرات غیرنفتی با تشکیل میزهای تخصصی برای کشورهای هدف صادرات، پذیرش و اعزام هیأت های تجاری و برگزاری نمایشگاه های تخصصی داخلی و بین المللی از دیگر برنامه های اقتصادی استان در سال جاری است که باید مورد توجه فعالان اقتصادی و دستگاه های اجرایی مرتبط قرار گیرد.

وی افزود: بهبود فضای کسب و کار از طریق شناسایی موانع و مسائل سرمایه گذاری و تولید و رفع آنها از طریق اصلاح فرآیندها، پیشنهاد اصلاح دستورالعمل ها و قوانین، تقویت بازار سرمایه و پیگیری طرح های اقتصادی استان نیز در دستور کار قرار دارند که باید با جدیت برای اجرایی شدن آنها اقدام شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1035

به "جذب بالغ بر 57 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب بالغ بر 57 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید