جزایر اسپراتلی؛ جدیدترین مقصد گردشگری ویتنام

به گزارش سافاری رو، در سا ل های اخیر ویتنام از گردشگری به عنوان سلاحی جدید در نزاع مخفیانه خود با بیجینگ برای حاکمیت آ ب ­های جنوبی چین استفاده می نماید. برای اطلاع از جزئیات این اختلافات قدیمی با خبرنگاران همراه شوید.

جزایر اسپراتلی؛ جدیدترین مقصد گردشگری ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

ویتنام نیز همانند چین و فیلیپین کوشش خود را برای استفاده از گردشگری به منظور مشروعیت بخشیدن به کنترل خود بر روی آب­ های جنوبی پر نزاع چین شروع نموده است. اوایل ماه ژوئن رویترز گزارش داد که ویتنام مسافرتی با کشتی کروز مخصوص شهروندان منتخب و وطن ­پرست آن کشور ارائه خواهد نمود. این سفر را رویترز که جدیدا بروشور گردشگری موسسه ­ی سایگون توریست را آنالیز نموده، مسافرتی که فقط یک بار در طول عمر هر فرد اتفاق می­ افتد نامیده است. مسافران این کشتی کروز، طبق اطلاعات موجود شانس بازدید از دو صخره و دو جزیره را در این مجموعه­ مورد نزاع چندین کشور همسایه که ویتنامی ­ها آن را ترونگ­سا می­ نامند، خواهند داشت. ویتنام، همانند چین و سایر قدرت­ های منطقه­ ، بر این جزایر ادعای حاکمیت دارد. در ماه مارچ سال 1988 میلادی، نزاع بر روی این جزایر بالا گرفت و نیروهای دریای هر دو کشور با هم درگیر شدند که منجر به کشته شدن 60 ملوان ویتنامی شد. اطلاعات این بروشورها نه به نزاع­ های سیاسی موجود این جزایر اشاره نموده و نه به گذشته­ خونین آن. برعکس این بروشور تبلیغاتی، این سفر را مانند سفر به جزایر کارائیب جلوه داده است. در این بروشورها آمده است:

در یک پیشنهاد استثنایی با پرداخت 800 دلار، 180 ویتنامی بخشی از مجمع­ الجزایر مورد نزاع اسپراتلی را خواهند دید، در مراسم ماهیگیری شبانه شرکت می نمایند، از فانوس دریایی آن بازدید نموده و از غذاهای محلی لذت خواهند برد.

Spratly Islands

بر اساس توصیفاتی که درباره زیبایی ­های طبیعی این جزایر نقل می گردد، 300 گونه­ مرجان را که صخره­ هایی زیبا با رنگ­ های چشم ­نواز و زیبایی بی­ نظیر و دل­ فریب ایجاد نموده ­اند خواهید دید. طلوع آفتاب را بر روی اقیانوس نگاه کنید و به هنگام عصر از پرتوهای طلایی آن در میان پهنه­ آسمان و دریا خداحافظی کنید. ابعاد و انگیزه­ های سیاسی پنهان پشت این گردش با کشتی کروز غیرقابل انکار است به طوری که در این بروشور نوشته شده است:این سفر برای بیدار کردن حس غرور ملی و هوشیاری شهروندان در خصوص حاکمیت مقدس کشورمان است...مهمانان در مراسم برافراشتن پرچم، بزرگداشت شهدای قهرمان و بازدید از یک بت کده حضور خواهند داشت، به فانوس دریایی برای دید 360 درجه از اقیانوس خواهند رفت و زندگی روزمره­ شهروندان و نیروهای نظامی آن را از نزدیک خواهند دید.در حال حاضر، گشت کشتی کروز آزمایشی است و اطلاعاتی در خصوص برگزاری پیوسته­ این تور وجود ندارد، ولی رویترز اشاره می نماید که کوشش ­های زیادی برای قرار دادن این جزایر در نقشه­ گردشگری ویتنام وجود دارد و حتی قرار است پروازهای برنامه ریزی شده نیز به این جزایر صورت گیرد. ویتنام در جزایر اسپراتلی 48 پایگاه نظامی ایجاد نموده است، در حالی که تعداد این پایگاه­ ها در چین 8 عدد است. سخنگوی وزارت امورخارجه چین اهداف حاکمانه­ این کشتی کروز را محکوم می­ کند و می­ گوید:اقدامات ویتنام حاکمیت چین را نقض می ­کند. ما می ­خواهیم تا ویتنام به حق حاکمیت چین احترام بگذارد و اقدامی انجام ندهد تا باعث ایجاد تنش یا پیچیدگی در مسائل گردد و اقدامات لازم را برای حفظ ثبات و صلح در آب­ های جنوب چین انجام دهد.از اواخر سال 2012 چین هر ماه یا هر دو ماه یک بار کشتی کروز کوکونات پرنسس خود را به جزایر اسپراتلی می­ فرستد که این کشتی در هر سفر خود حدود 200 مسافر را جابه ­جا می­ کند. با این حال ویتنام به این سفرها اعتراض نموده است. تان نین نیوز، روزنامه­ وابسته به دولت ویتنام می­ نویسد:سفرهای اخیر این کشتی کروز آخرین اقدام از اقدامات تحریک برانگیز و یک­ جانبه­ چین در این منطقه بوده است.منبع: The Diplomatمنبع: کجارو
انتشار: 23 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 317

به "جزایر اسپراتلی؛ جدیدترین مقصد گردشگری ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزایر اسپراتلی؛ جدیدترین مقصد گردشگری ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید