جسد دانشمند هسته ای روسیه و مبتکر نخستین بمب گرما هسته ای در آپارتمانش کشف شد ، آیا او خودکشی نموده است؟

به گزارش سافاری رو، آژانس های خبری دولتی روسیه گزارش کردند، جسد دانشمند اتمی این کشور و یکی از خالقان نخستین بمب های گرما هسته ای دو مرحله ای در آپارتمانش در مسکو کشف شد.

جسد دانشمند هسته ای روسیه و مبتکر نخستین بمب گرما هسته ای در آپارتمانش کشف شد ، آیا او خودکشی نموده است؟

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری تاس نوشت: گریگوری کیلینیشف دانشمند اتمی که 90 ساله بود احتمالا در 17 ژوئن امسال میلادی با خودکشی به زندگی اش انتها داده است. یادداشت خودکشی نیز در نزدیکی جسد وی واقع در آپارتمانش در مسکو کشف شد.

بر اساس گزارش رسانه های دولتی روس زبان روسیه، تحقیقاتی در ارتباط با مرگ وی که متولد 1930 بود، صورت گرفته است؛ وی بعلاوه خالق بمب گرما هسته RDS-37 بود که نخستین بار در 1955 مورد آزمایش نهاده شد.

بر اساس گزارش خبرنامه مدیازونا، قدرت این بمب به قدری زیاد بود که وقتی از یک بمب افکن روسی به محل مورد آزمایش پرتاب شد موج انفجار آن شیشه ها در فاصله 240 کیلومتری را از محل انفجار شکست. موج انفجار بیش از انتظارات بود و تلفاتی در پی داشت که باعث تخریب سازه ها شد و یک کودک در شهری در فاصله 75 کیلومتری محل انفجار کشته شد.

این دانشمند اتمی بعلاوه به ساخت و توسعه چندین نوع از بمب های گرما هسته ای نسل تازهتر موسوم به بمب های هیدروژنی یاری نموده بود.

به گزارش کومرسانت، کلینیشوف از مرگ همسرش غمگین بود و مسائل سلامتی خودش را داشت. خبرگزاری روسی رگنوم گزارش داد دختر این فیزیکدان هسته ای اندکی پیش از مرگ پدرش با او صحبت نموده است. پس از گفت وگوی آنها، دختر کلینیشوف برای چند ساعت از آپارتمان خارج شد و هنگامی که به خانه بازگشت، جسد او را پیدا کرد. کلینیشوف در یادداشت خود از دخترش طلب بخشش نموده است.

مرگ این دانشمند اتمی روس در حالی منتشر شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بر طرح هایی برای تقویت نیروهای اتمی این کشور تاکید نموده است.

پوتین گفته بود، نسل تازه موشک های بالستیک قاره پیمای روسیه موسوم به سرمت قابلیت حمل 10 کلاهک اتمی یا بیشتر از این تعداد را دارند و به زودی برای عملیاتی شدن آماده می شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 تیر 1402 بروزرسانی: 2 تیر 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2377

به "جسد دانشمند هسته ای روسیه و مبتکر نخستین بمب گرما هسته ای در آپارتمانش کشف شد ، آیا او خودکشی نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جسد دانشمند هسته ای روسیه و مبتکر نخستین بمب گرما هسته ای در آپارتمانش کشف شد ، آیا او خودکشی نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید