خبرنگاران امسال 320 حلقه چاه غیر مجاز در استان قزوین مسدود می شود

به گزارش سافاری رو، قزوین - خبرنگاران- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین از مسدود کردن 320 حلقه چاه غیر مجاز امسال در سطح استان خبر داد .

خبرنگاران امسال 320 حلقه چاه غیر مجاز در استان قزوین مسدود می شود

یدالله ملکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به سه هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان افزود؛ در سال 93 در بررسی ها تعیین شد میزان افت آب منابع زیرزمینی در استان بیش از یک متر و 70 سانتیمتراست که با اقدامات پیشگیرانه و اجرای طرح های تعادل بخشی وبستن چاههای غیرمجاز این میزان به 90 سانتیمتر کاهش یافته است.

وی با اشاره به شناسایی چاه های غیرمجاز استان گفت: استان قزوین دارای یکهزار و 700 حلقه چاه غیر مجاز فرم 5 و یکهزار و 188 حلقه چاه فرم یک است که برای برنامه ریزی منابع آبی باید ساماندهی چاهها با جدیت دنبال شود.

ملکی ادامه داد: در حال حاضر تمام چاه های غیرمجاز استان شناسایی و پرونده سازی شده است و هزار و 700 چاه فرم پنج که پس از سال 85 حفر شده شناسایی شده و با دستور قضایی پلمپ و پر شدند.

این مسوول افزود: چاه های غیرمجاز یکی از مهمترین تهدیدها برای منابع آب زیر زمینی محسوب می شوند و فعالیت آنها منجر به کاهش شدید حجم آب این منابع و حتی از بین رفتن آنها است.

وی بر اهتمام جدی شرکت آب منطقه ای قزوین برای تعادل بخشی آبخوان دشت قزوین تاکید و خاطر نشان کرد: عوامل اجرایی گروههای انسداد با جدیت تمام مانع از برداشت های غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی را در دستور کار دارند.

ملکی با اشاره به اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی در دولت افزود: امسال. هشت میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح تعادل بخشی در نظر گرفته شده است .

وی به نصب یک هزار و 594 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق و 403 کنتور هوشمند حجمی در استان اشاره کرد و گفت: برای 2 هزار و 689 حلقه چاه آب کشاورزی استان اصلاح پروانه صورت گرفته که با انجام آن سالانه 153 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی به عمل آمده است.

استان قزوین دارای سه هزار حلقه چاه غیر مجاز شناسایی شده است .

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1260

به "خبرنگاران امسال 320 حلقه چاه غیر مجاز در استان قزوین مسدود می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امسال 320 حلقه چاه غیر مجاز در استان قزوین مسدود می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید