خبرنگاران سالانه افزون بر یک میلیون تن علوفه در سیستان و بلوچستان تولید می شود

به گزارش سافاری رو، زاهدان- خبرنگاران- رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه از سطح 49 هزار و 661 هکتار از زمین های کشاورزی این استان یک میلیون و 519 هزار و 309 تن نباتات علوفه ای تولید می شود.

خبرنگاران سالانه افزون بر یک میلیون تن علوفه در سیستان و بلوچستان تولید می شود

غلام حیدر زورقی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بیشترین سطح زیر کشت محصولات علوفه ای را یونجه، شبدر و ذرت علوفه ای تشکیل می دهد.

وی افزود: یکی از برنامه های جهاد کشاورزی ارتقا و افزایش کارایی و بهره وری محصولات علوفه ای کشت شده است که با اجرای آن و سیستم های جدید آبیاری می توان در مصرف آب صرفه جویی کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این استان با برخورداری از زمین های حاصلخیز کشاورزی مستعد توسعه هدفمند کشت علوفه برای افزایش تولید فرآورده های دامی است.

وی از کشت سبزیجات در سطح 12 هزار و 183 هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: سالانه از سطح مزارع استان 321 هزار و 456 تن انواع سبزیجات نظیر پیاز، گوجه فرنگی، بادمجان و سیب زمینی برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

به گزارش خبرنگاران سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 973

به "خبرنگاران سالانه افزون بر یک میلیون تن علوفه در سیستان و بلوچستان تولید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سالانه افزون بر یک میلیون تن علوفه در سیستان و بلوچستان تولید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید