خبرنگاران نماینده سازمان ملل خواهان اقدام فوری در قبال تحولات میانمار شد

به گزارش سافاری رو، تهران- خبرنگاران- فرستاده ویژه سازمان ملل به میانمار از شورای امنیت خواست تا برای متوقف کردن خشونت و احیای دموکراسی در آن کشور فورا اقدام کند.

خبرنگاران نماینده سازمان ملل خواهان اقدام فوری در قبال تحولات میانمار شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کریستین شرانر برگنر آدینه شب در جلسه شورای امنیت که پشت درهای بسته برگزار گردید، تاکید نمود: ضروری است که این شورا قاطع و منسجم عمل نموده و نیروهای امنیتی را آماده نگه داشته و با حمایت از نتیجه انتخابات ماه نوامبر میانمار در کنار مردم این کشور بایستد. اقدام جمعی یک امر فوری است.

ارتش میانمار که به نام تاتمادا شناخته می گردد، روز اول فوریه (13 بهمن) با ادعای تقلب در انتخابات مجلسی آبان ماه اقدام به تصاحب قدرت کرد.

نظامیان میانمار با ادعای تقلب گسترده در انتخابات هشتم نوامبر 2020 (18 آبان) خواهان تحقیقات گسترده در این خصوص شدند.

بازداشت آنگ سان سوچی و دیگر مقامات ارشد میانمار در پی تنش های فزاینده بین دولت و ارتش بر سر انتخابات اخیر مجلس در این کشور رخ داد.

این کودتا یک دهه پس از سرانجام حکومت نظامی 49 ساله رخ داد و منجر به یک کارزار نافرمانی مدنی شامل اعتصابات و تظاهرات در سراسر این کشور جنوب شرقی آسیا شده است.

در جریان سرکوب اعتراضات به کودتای ماه گذشته در شهرهای مختلف در میانمار تا به امروز حدود 60 تن کشته و بیش از هزار نفر دستگیر شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1637

به "خبرنگاران نماینده سازمان ملل خواهان اقدام فوری در قبال تحولات میانمار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده سازمان ملل خواهان اقدام فوری در قبال تحولات میانمار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید