خبرنگاران کوهنورد مهابادی قله سبلان را در بیش از 4 ساعت فتح کرد

به گزارش سافاری رو، مهاباد- خبرنگاران- رییس هیات کوهنوردی مهاباد گفت: چیا چوکلی کوهنورد جوان این شهرستان قله سبلان، سومین قله مرتفع کشور را در مدت زمان قابل توجه چهار ساعت و هفت دقیقه فتح کرد.

خبرنگاران کوهنورد مهابادی قله سبلان را در بیش از 4 ساعت فتح کرد

دیاکو افشردل روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: این کوهنورد شایسته مهابادی ارتفاع 2 هزار و 193 متری قله سبلان را در این مدت زمان کوتاه پیمود که در نوع خود یک رکورد برای فتح این قله محسوب می گردد.

وی ادامه داد: این کوهنورد جوان مهابادی همچنین مسافت 2 کیلومتری مبدا شابیل به نوک قله سبلان را نیز به تنهایی پیمود که با توجه به شرایط سخت جهت فتح این قله به صورت انفرادی منحصر به فرد است.

رییس هیات کوهنوردی مهاباد گفت: با توجه به اینکه طول مدت زمان صعود یک کوهنورد به قله سبلان از سوی فدراسیون کوهنوردی اعلام شده است در حال استعلام برای دریافت این مدت زمان هستیم تا صورت لازم جزو رکوردهای ملی به ثبت برسد.

افشردل یادآور شد: این شهرستان از دیرباز به عنوان یکی از قطب های مهم رشته کوهنوردی در کشور مطرح بوده و کوهنوردان این شهرستان در عرصه های داخلی و خارجی تا به امروز پیروز به فتح قله های مشهوری در دنیا شده اند.

وی بیان نمود: هم اکنون 800 ورزشکار در تیم های مختلف هیأت کوهنوردی این شهرستان عضو هستند و این رشته ورزشی در بین شهروندان و به ویژه خانواده های مهابادی از محبوبیت زیادی برخوردار است.

کوه سبلان در 35 کیلومتری غرب شهر اردبیل و 25 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مشکین شهر واقع شده و دارای چهار هزار و 811 متر ارتفاع است.

شهرستان 240 هزار نفری مهاباد دارای 9 هزار ورزشکار در قالب 43 هیأت، 70 باشگاه خصوصی و 20 باشگاه دولتی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1210

به "خبرنگاران کوهنورد مهابادی قله سبلان را در بیش از 4 ساعت فتح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کوهنورد مهابادی قله سبلان را در بیش از 4 ساعت فتح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید