دانشگاه های تورنتو و علوم پزشکی مشهد تفاهم نامه امضا کردند

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دانشگاه تورنتو کانادا پیرامون تبادلات علمی و آموزشی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

دانشگاه های تورنتو و علوم پزشکی مشهد تفاهم نامه امضا کردند

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس به نقل از معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تفاهمنامه به منظور اجرای فعالیتهای تحقیقاتی، علمی و آموزشی، تبادل استاد و دانشجو، ایجاد فرصتهای مطالعاتی و برگزاری نشستهای مشترک علمی منعقد شد.

محسن تفقدی گفت: این تفاهمنامه با حضور دکتر خسرو عادلی رییس دپارتمان بیوشیمی بالینی و استاد تمام دپارتمان پاتولوژی بیولوژی دانشگاه تورنتو کانادا منعقد شد.

وی گفت: با توجه به پیشرفتهای وسیع و جهانی که در علوم پزشکی در حال رخ دادن است ارتباطات قوی و همکاریهای بین المللی با دانشگاههای دیگر نقش موثری در هم افزایی و ارتقاء علمی کشور دارد.

دانشگاه تورنتو واقع در اونتاریو با 73 هزار دانشجو بزرگترین و مهمترین دانشگاه در کشور کانادا است. این دانشگاه معتبر که در سال 1827 میلادی تاسیس شده عضو انجمن دانشگاههای آمریکایی است. دانشگاه تورنتو 14 کالج مستقل و 17 دانشکده دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی در شرق کشور دارای هشت هزار دانشجو و افزون بر 17 هزار کارمند بهداشتی و درمانی است.

30 درصد دانشجویان این دانشگاه در 161 رشته تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد، تخصص و فوق تخصص رشته های مختلف پزشکی تحصیل می نمایند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد 15 شبکه بهداشت و درمان، هفت دانشکده و 46 مرکز تحقیقاتی و 23 بیمارستان را زیر پوشش دارد.

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دانشکده های پرستاری و مامایی، پزشکی، بهداشت، پیراپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و طب سنتی تحصیل می نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 325

به "دانشگاه های تورنتو و علوم پزشکی مشهد تفاهم نامه امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های تورنتو و علوم پزشکی مشهد تفاهم نامه امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید