دانشگاه های مالزی در پی شکار جوانان خاورمیانه

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران: مالزی به رغم تحصیل ده ها هزار جوان این کشور در دانشگاه های خارجی به منظور تحقق اهداف خود در جذب دانشجو به کشورهای خاورمیانه چشم دوخته است و این منطقه را به عنوان بازار اصلی جذب دانشجو انتخاب کرد.

دانشگاه های مالزی در پی شکار جوانان خاورمیانه

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، مقامات مالزی پیش بینی نموده اند شمار دانشجویان کشورهای خاورمیانه، جنوب آسیا و شمال آفریقا در این کشور تا سال 2020 به دو برابر کنونی افزایش یابد.

در حال حاضر هزاران جوان ایرانی و کشورهای عربی منطقه خاورمیانه در دانشگاه های مالزی تحصیل می نمایند و مالزی در پی تحقق درآمد 600 میلیارد رینگیتی (174 میلیارد دلاری) از طریق جذب دانشجو خارجی تا سال 2020 است.

خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) روز سه شنبه به نقل از مدیر عامل دفتر آموزش مالزی در خاورمیانه، جنوب آسیا و شمال آفریقا بیان کرد که هم اکنون حدود 30 هزار دانشجو از این مناطق تحصیلات خود را در مالزی ادامه می دهند.

شوشیلیل اعظم شعیب مدیر عامل دفتر منطقه ای آموزش مالزی، هدف مالزی را افزایش شمار دانشجویان این مناطق به 60 هزار نفر تا سال 2020 میلادی بیان کرد.

این مقام مالزیایی با بیان اینکه دانشگاه های مالزی کوشش خود را برای افزایش دانشجویان خارجی به کار گرفته اند، خواهان فعالیت بیشتر دانشگاه های مالزی جهت جذب دانشجو از خاورمیانه و شمال آفریقا شد.

مالزی سیاست جذب دانشجو از کشورهای عرب زبان منطقه خاورمیانه به ویژه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا را با ادعای نزدیکی فرهنگی و مذهبی پیگیری می نماید و در حال حاضر هزاران جوان عرب در دانشگاه های این کشور تحصیل می نمایند.

آمار رسمی ارائه شده از طریق دولت مالزی در سال 2010 نشان می دهد 86 هزار و 923 دانشجوی خارجی در مالزی تحصیل می کردند که 11 و 823 نفر معادل 13.6 درصد ایرانی بودند.

چین با 10 هزار و 214 دانشجو در رتبه دوم و اندونزی با 9 هزار و 889 دانشجو در رتبه سوم اعزام دانشجو به مالزی قرار داشت و کشورهای یمن، نیجریه، لیبی، سودان، عربستان، بنگلادش، بوتسوانا و چند کشور دیگر در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در حالی که دولت مالزی کوشش دارد بر شمار دانشجویان خارجی خود به ویژه از کشورهای خاورمیانه، آسیای جنوبی و شمال آفریقا بیافزاید، آمار رسمی دولت مالزی نشان می دهد تعداد دانشجویان مالزی مشغول به تحصیل در خارج در سال 2009 میلادی 59 هزار نفر بود، اما این تعداد یکسال بعد به 80 هزار دانشجو افزایش یافت و بیشتر آن ها در دانشگاه های استرالیا ، انگلیس، آمریکا، مصر و اندونزی تحصیل می کردند.

مالزی با برنامه ریزی در یک دوره 10 ساله تا سال 2010 توانست صندلی برخی از دانشگاه های خود را با استفاده از مقالات علمی دانشجویان خارجی و به ویژه ایرانی ارتقا دهد که این موضوع در جذب دانشجویان خارجی تاثیر داشت و اکنون نیز به دنبال جذب دانشجویان خارجی است تا بتواند رویای کسب درآمد ده ها میلیارد دلاری خود را تا سال 2020 از ناحیه نظام آموزشی این کشور محقق کند.

منبع:ایرنا

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 558

به "دانشگاه های مالزی در پی شکار جوانان خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های مالزی در پی شکار جوانان خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید