دستور توقف تخریب و ساخت و ساز در خانه بنکدار اصفهان صادر شد

به گزارش سافاری رو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از صدور دستور توقف عملیات تخریب و ساخت و ساز در خانه بنکدار اصفهان اطلاع داد.

دستور توقف تخریب و ساخت و ساز در خانه بنکدار اصفهان صادر شد

جهت دریافت خدمات محوطه سازی باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون الله کمک امروز 30 فروردین 99 با اعلام این مطلب گفت: این خانه متعلق به دوران پهلوی دوم بوده و توسط شهرداری اصفهان خریداری شده و در عین حال به ثبت ملی نیز نرسیده است.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه شرکت سامان گستر وابسته به شهرداری اصفهان در طی روزهای گذشته بدون اخذ استعلام از این اداره کل اقدام به قطع درختان و تخریب در و پنجره این مجموعه جهت فراهم نمودن شرایط برای تخریب کامل آن کرده بود، همکاران یگان حفاظت میراث فرهنگی امروز به محل اعزام و پس از آنالیز شرایط گزارشی را به معاونت میراث فرهنگی اداره کل ارائه کردند.

الله کمک تاکید نمود: اگر چه این خانه چندان قدیمی نبوده و به ثبت ملی نیز نرسیده، لکن با توجه به اینکه شهرداری اصفهان هیچ گونه استعلامی به منظور تخریب آن از این اداره کل نکرده، با صدور نامه ائی از شهرداری اصفهان درخواست شد تا زمان بازدید کارشناسان میراث فرهنگی و صدور مجوز احتمالی تخریب از ادامه هرگونه عملیات در این مجموعه خودداری نمایند.

مجموعه خانه بنکدار اصفهان در زمینی به مساحت 5هزار متر مربع در دوران پهلوی دوم بنا شده و در خیابان طالقانی اصفهان واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 939

به "دستور توقف تخریب و ساخت و ساز در خانه بنکدار اصفهان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور توقف تخریب و ساخت و ساز در خانه بنکدار اصفهان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید