دست یابی به اطلاعات بیشتری درباره دو تابوت دان کشف شده در کلیسای نوتردام

به گزارش سافاری رو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، دست یابی به اطلاعات بیشتری درباره دو تابوت دان کشف شده در کلیسای نوتردام صورت پذیرفت.

دست یابی به اطلاعات بیشتری درباره دو تابوت دان کشف شده در کلیسای نوتردام

باستان شناسان کشف دو تابوت دان در زیر کلیسای تاریخی نوتردام را شگفت آور توصیف نموده بودند و اکنون محققان جزئیات بیشتری را درباره این اکتشاف منتشر نموده اند.

درون یکی از این تابوت ها بقایای یک کشیش عالی رتبه وجود دارد که در سال 1710 میلادی درگذشته است. هویت جسد داخل دیگر تابوت دان هنوز تعیین نیست و شاید هرگز تعیین نشود اما گمان می رود جسد یک فرد جوان، ثروتمند و اشراف زاده متعلق به قرن چهاردهم میلادی در آن قرار داشته باشد.

در زمان کشف این دو تابوت، مجموعه ای از مجسمه ها و بخشهایی از محراب اصلی و قرن سیزدهمی کلیسای نوتردام که زیر یکی از سالن های این کلیسا دفن شده بودند نیز کشف شد.

این اکتشاف در پی حفاری در بخشی از کلیسای نوتردام برای اجرای مراحل مقدماتی ساخت مناره نو نوتردام اتفاق افتاده است. در سال 2019، این کلیسا دچار آتش سوزی مهیبی شد و سقف و مناره این کلیسای تاریخی در مقابل چشم ساکنان پاریس و مردم سراسر دنیا که آتش سوزی را از تلویزیون و فضای مجازی دیدن می کردند، ویران شد.

با اینکه اغلب گنجینه ای که اخیرا کشف شده در عمق 20 سانتیمتری کف کلیسا قرار داشت اما تابوت فرد ناشناسی که به شکل انسان طراحی شده بود، در عمق یک متری کف سالن کلیسا دفن شده است.

زمانی که محققان شهر تولوز این تابوت را باز کردند با بقایای جسد مرد حدودا 30 ساله ای روبرو شدند که با توجه به آنالیز استخوان های لگن او میتوان نتیجه گرفت که این مرد یک سوارکار ماهری بوده است.

هیچ نامی از این مرد در تابوت وجود ندارد و با توجه به حفره های موجود در بخش بالایی تابوت میتوان نتیجه گرفت که جسد در طول زمان در معرض هوا قرار گرفته و تا حد زیادی تجزیه شده است.

روند آنالیز تکه های لباس و گیاهانی که در داخل تابوت کشف شده همچنان ادامه دارد و به گفته محققان این مرد مومیایی شده بود و به نظر می رسد به همراه تاج گل دفن شده است. نکته قابل توجه درباره این اکتشاف این است که مومیایی کردن در قرون وسطی امر رایجی محسوب نمیشد.

محققان با کشف یک پلاک برنجی در تابوت دوم دریافتند، این تابوت به آنتونی دلاپورت (Antoine de la Porte) کشیش نوتردام تعلق دارد که در شب کریسمس سال 1710 و در سن 83 سالگی درگذشت.

کارشناسان معتقدند این دو مرد در عصر خود قطعا افراد مهمی محسوب میشدند. به همین علت در چنین مقبره ارزشمندی و در مرکز نوتردام دفن شده اند.

مرد جوان ناشناس احتمالا یک اشراف زاده و نخبه بوده و در زیر صلیب محراب قدیمی کلیسا دفن شده است. محققان معتقدند این مرد جوان به بیماری مزمنی مبتلا بوده که به از بین رفتن بیشتر دندانهای او پیش از مرگ منجر شده بود.

سرپرست تیم تحقیقاتی این اکتشاف در یک کنفرانس خبری بیان نمود: اگر زمان مرگ این مرد در حوالی نیمه دوم قرن شانزدهم میلادی یا اوایل قرن هفدهم میلادی باشد، شاید بتوانیم او را شناسایی کنیم اما اگر مرگ او به تاریخ قدیمی تری تعلق داشته باشد، احتمالا هیچگاه نمی توانیم هویت او را شناسایی کنیم.

به گفته کارشناسان، دندان های آنتونی دلاپورت برخلاف مرد جوان ناشناس بسیار سالم بودند که البته با توجه به سن او غیرعادی است. آنتونی دلاپورت مرد ثروتمند و بانفوذی بود و خلق چندین اثر هنری را سفارش داده بود که اکنون در موزه لوور نگهداری می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2289

به "دست یابی به اطلاعات بیشتری درباره دو تابوت دان کشف شده در کلیسای نوتردام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست یابی به اطلاعات بیشتری درباره دو تابوت دان کشف شده در کلیسای نوتردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید