دکوراسیون معنادارِ خانه دنیا با من برقص

به گزارش سافاری رو، وب سایت چیدانه - سحر طاهری: معلوم نیست ما دوباره بتوانیم این طور دور هم جمع شویم

دکوراسیون معنادارِ خانه دنیا با من برقص

جهت دریافت خدمات قیمت الاچیق ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

این دیالوگ برایتان آشنا نیست؟ در مطلب فیلم دکور این هفته به سراغ یک فیلم دلنشین ایرانی خواهیم رفت که حتماً تعریف آن را در شبکه های اجتماعی یا از دوستانتان شنیده اید. فیلمی که توجه بسیاری را به خود جلب نموده است. دنیا با من برقص به عنوان اولین فیلم سینمایی که سروش صحت کارگردانی آن را بر عهده دارد، در کنار داستان لطیف و ساده اش با طراحی صحنه جذاب و گیرای خود توانسته است بر دل بسیاری از مخاطبان ایرانی اش بنشیند.

در این مطلب قرار است به سراغ خانه دنیاگیر برویم. دنیای که خانه ای در طبیعت دارد و طراحی دکوراسیون آن نیز قرار است برگشت به طبیعت و زیبایی ها حاصل از آرامش آن باشد.

دکوراسیون خانه دنیا در فیلم دنیا با من برقص

در فیلم دنیا با من برقص دنیاگیر شخصیت اصلی داستان، بعد از جدایی از همسرش به خلوت خود پناه می برد. خلوتگاه دنیاگیر خانه ای است روستایی و قدیمی که قرار است با نزدیکی به طبیعت در آن آرامش پیدا کند.

یکی از سبک هایی که در دکوراسیون می توان آن را نزدیک و همگام با طبیعت توصیف کرد سبک روستیک یا روستایی است. در سبک روستیک فضا طراحی شده ساده و دلنشین است. تاثیر گذاری سبک روستیک به دلیل انتخاب مواد و مصالحی طبیعی مانند آجر، سنگ و چوب های طبیعی یا بازتاب طبیعیت در فضای داخلی خانه است.

در ادامه با ما همراه باشید تا به آنالیز طراحی صحنه فیلم دنیا با من برقص در قسمت های داخلی و بیرونی خانه بپردازیم.

نمای آجری ساختمان

دنیا با من برقص قرار است روایتگر داستان زندگی دنیاگیر و دوستان شهر نشین او باشدکه به بهانه تولد او دور هم جمع می شوند. در شروع فیلم همزمان با ورود حلقه دوستان کم کم با خانه ای قدیمی و روستایی آشنا می شویم که در باغی وسیع واقع شده است. این خانه با سقفی شیروانی در دو طبقه ساخته شده که ایوان ورودی آن مکانی برای دورهمی های خانوادگی و محبت آمیز است. آجر یکی از نزدیکترین و صمیمانه ترین مصالح ساختمانی بر گرفته از طبیعت است که در بیشتر معماری های خانه های قدیمی ایرانی ها دیده می گردد.

مرگ و نیستی آن قدر هم تلخ نیست و زندگی بعد از ما هم زیبا خواهد بود. خانه آجری دنیا نیز بعد از مرگ او هم، چون گذشته قرار است روح زندگی را در خود داشته باشد چه در نرده های سبک آرت دکو ایوانش و چه در در های آبی رنگ، دیوار های آجری یا چراغ های قدیمی و آنتیک بیرون و داخل خانه.

سبک روستیک اتاق نشیمن

در فیلم دنیا با من برقص ما قرار است هم چنان آرامش طبیعت بیرون از خانه را در داخل خانه نیز تجربه کنیم. رنگ های آرامش بخش داخل خانه، مبلمان و وسایلی که هم در شکل و هم در بافت از طبیعت الهام گرفتند هم چنان این الگو اصلی را رعایت می نمایند.

در طراحی صحنه اتاق نشیمن که مکانی برای دورهمی دوستان دنیاگیر است عناصر سبک روستیک مانند موارد زیر به راحتی قابل مشاهده است:

  • مبلمان با بافت حصیری و اسکلت چوبی
  • دیوار آجری
  • وجود فرش و گبه برای پوشش کفپوشی که از جنس سنگ است.
  • میز های جلو مبلی چوبی با رومیز های بافته شده و توری قدیمی
  • پرده های ساده از جنس پارچه های پنبه ای و توری
  • کوسن های پارچه ای گلدوزی شده
  • عناصر تزیینی مانند تابلو های آبرنگ و دیوار های گچ بری شده
  • وسایل آنتیک قدیمی مانند بخاری هیزمی یا جایگاه راک چوبی

رنگ های به کار برده شده در سبک روستیک به طور معمول از طبیعت الهام گرفته و در طیف رنگ های آرام و لطیف هستند. نکته ای که می توان آن را در طراحی صحنه فیلم دنیا با من برقص مشاهده کرد. ترکیب رنگ دکوراسیون خانه دنیاگیر را می توان در رنگ های سفید و خنثی با رنگ های گرم خاکی مانند قهوه ای، آجری و رنگ سبز طبقه بندی کرد. اسباب و وسایل به کار برده شده در فضا های دیگر خانه نیز با خطوط صاف و مستقیم هستند که از سبک روستیک پیروی می نمایند.

کابینت های ساده و چوبی در آشپزخانه در کنار لوازم قدیمی مانند یخچال، کاشی های فیروزه ای هم چنان سادگی و بی تکلفی خانه دنیاگیر را به بیننده یاد آوری می نماید. در کنار انتخاب مصالح و وسایل هم سو با سبک روستایی در فیلم دنیا با من برقص می توان به حضور گیاهان سبز در فضا های مختلف خانه اشاره نمود که گرما و آرام بخش خاصی را با خود به همراه آورده و الگوی اصلی طبیعت را حفظ نموده است.

سبک روستیک اتاق خواب

ترکیب رنگ استفاده شده در اتاق خواب های خانه مانند فضای نشیمن است. در اتاق خواب دنیاگیر میز کاری قدیمی چوبی در کنار تخت چوبی، فرش قدیمی دستباف و کتاب هایی که چیدمان منظمی ندارند همه به حفظ فضای خودمانی و صمیمی خانه یاری نموده است. همانطور که گفتیم در سبک روستایی بافت و طرح پارچه ها نیز از با همین حال و هوا انتخاب می گردد. نکته ای که می توان آن را در سرویس خواب اتاق خواب دنیاگیر مشاهده کرد. پارچه ای با نقش های برجسته و رنگ آمیزی گرم.

منبع: برترین ها
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1262

به "دکوراسیون معنادارِ خانه دنیا با من برقص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون معنادارِ خانه دنیا با من برقص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید