رازهایی برای بدست آوردن شغل مورد نظرتان!

به گزارش سافاری رو، چه کسانی در مصاحبه های کاری پیروز می شوند؟

تا حالا با افرادی روبرو شدین که خیلی سریع در مصاحبه های شغلی پذیرفته شده و شغل مورد نظرشان را بدست می آورند. آنها بعلاوه پاداش و ترفیع گرفته و از همه مزایای جانبی بهره مند می شوند. اما چطور ممکن است؟ بنظرتون آنها آدم های جذابی اند و یا از سیاست های متفاوتی در این زمینه استفاده می نمایند؟

رازهایی برای بدست آوردن شغل مورد نظرتان!

اما گذشته از خوش شانسی که خیلی از ماها به آن اعتقاد داریم، در عمل آن ها نه استعداد بیشتری دارند و نه دوره های آکادامیک بیشتری از شما گذرانده اند. آنها فقط بخوبی بلندند شغل مناسبشان را پیدا نمایند، کاری که خیلی ها، از آن اطلاعی ندارند. شاید بگردد تفکر و رویکردهای خارج از چهارچوبشان را رمز پیروزیت آنها دانست. شما اگر بخواهید از شغلی که برای شما دشواری های زیادی به همراه دارد، به شغلی با مزایای بهتر جا به جا شوید، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا خصوصیات این افراد را آنالیز کنیم.

آن ها لزوماً از قوانین متداول پیروی نمی نمایند

یکی از روش های استاندارد تقاضای کار، این است که شرایط معین شده برای هر شغل را آنالیز کنیم و با افرادی که در همین زمینه کار می نمایند در ارتباط باشیم. ولی افراد پیروز می دانند همواره یک در پشتی وجود دارد که ورود از آن کارشان را خیلی بهتر جلو می برد.

یکی از ترفندهای خوب این است که شما با افراد درون شرکت رابطه ای محبت آمیز برقرار کنید و بتوانید خودتان را به افراد بانفوذ سازمان (افرادی که می توانند روی هیئت مصاحبه نماینده تأثیر داشته باشند)، نزدیک کنید. اگر با کارمندان و عوامل شرکت رابطه ای خوب برقرار کنید، می توانید از آن ها بخواهید که اگر شرکت احتیاج استخدامی داشت، شما را به رؤسا معرفی نمایند.

یکی از راه های پیدا کردن افراد شاغل در یک شرکت (همکاران آینده شما) جستجوی آن ها به وسیله لینکدین است. به یاری لینکدین نه تنها موقعیت شغلی را آنالیز می کنید؛ اطلاعاتی هم در خصوص فرهنگ شرکت به دست می آورید. به این ترتیب وقتی در قرار مصاحبه حاضر می شوید، اعضای گروه مصاحبه نماینده حس می نمایند از قبل شما را می شناسند و در کنار شما احساس راحتی می نمایند. این اطمینان خاطر بیش از هر چیزی آن ها را به شما متمایل می نماید.

برای این افراد مصاحبه کاری در اولویت نیست

افراد پیروز حاضر نیستند به هر قیمتی خودشان را به پای میز مصاحبه بکشانند؛ چون فکر نمی نمایند هر موقعیت شغلی ارزش وقت آن ها را داشته باشد. آن ها بیشتر از اینکه بر مصاحبه تمرکز نمایند، به این فکر می نمایند که آیا شغل موجود با خصوصیات فردی و فکری آن ها مطابقت دارد؟ این کار به آن ها اعتمادبه نفس می دهد و یادآوری می نماید که آن ها فردی هستند که کنترل امور را در دست دارند.

برای مثال، شما می توانید در خصوص شرکت مورد نظر کمی تحقیقات کنید. ببینید در رسانه ها چطور از آن ها یاد می گردد و مدیریت شرکت چطور با خبرنگاران وارد مصاحبه می گردد. با دقت کردن در مکالمات و مشی رفتاری کارکنان شرکت، متوجه می شوید که خط مشی سیاسی و اجتماعی آن ها چیست، معمولاً چه گروه افرادی را با چه تفکراتی استخدام می نمایند و اغلب ساعات بیکاری خود را چطور می گذرانند.

افرادی که اعتمادبه نفس بیشتری دارند، در چشم هیئت مدیره شایسته تر به نظر می رسند. ضمناً اینکه وقتی شما هر کاری را در سطح خودتان ندانید و گزیده تر و آگاهانه تر انتخاب کنید، در فرایند مصاحبه عملکرد بهتری از خودتان نشان می دهید و کارفرما را راحت تر متقاعد می کنید تا شما را استخدام کند.

این افراد به هر شرایطی قانع نمی شوند

آن ها در پی کار مناسب می گردند، نه هر کاری. درحالی که بیشتر مردم از هر پیشنهاد کاری استقبال می نمایند و شاد می شوند؛ آن ها موقعیت هایی را جستجو می نمایند که پلکانی برای شغل آرمانی شان باشد. برای همین با شرکت ها وارد مذاکره می شوند، شرایط خود را برای پذیرفتن یک شغل بیان می نمایند و اگر یک موقعیت کاری نتواند حداقل انتظارات آن ها را برآورده کند، هرگز آن را نمی پذیرند.

توجه به اینکه یک شرکت چه پیشنهاد پرداختی و تسهیلاتی برای یک موقعیت شغلی در نظر می گیرد بسیار لازم است. هم زمان، شما باید نقاط قوت و استعدادهای خاص خود را به خوبی بشناسید و بدانید چه محیط و فضای کاری باروحیه شما سازگارتر است. کوتاه آمدن از این واقعیات، شما را در ادامه همکاری با هر سازمانی دچار مشکل می نماید. آیا می خواهید یک شغل اداری داشته باشید یا فعالیت فیزیکی حال بهتری به شما می دهد؟ در تعامل با دیگران بهتر کار می کنید یا وقتی به تنهایی روی یک پروژه کار می کنید؟ حداقل حقوق و دستمزدی که امنیت ذهنی شما را تأمین می نماید چیست؟ آیا این موقعیت شغلی می تواند باعث رشد حرفه ای شما گردد؟

دانستن این نکات به شما یاری می نماید برای جستجوی شغل، بر شرکت های مناسب تری متمرکز شوید که احتمالاً باعث پیشرفت شما می شوند.

به جای اینکه تعداد زیادی گزینه کاری روی میز خود بگذارید و بدون آمادگی و داشتن اطلاعات کافی در مصاحبه های مختلف شرکت کنید، بر ایده آل های خود متمرکز شوید و انتخاب های محدود ولی مناسب تری داشته باشید. یک پیشنهاد کاری حرفه ای می تواند گام بزرگی در زندگی کاری شما باشد.

افراد پیروز می دانند چه اهدافی برایشان اولویت دارد و بر نتایج متمرکز هستند. آن ها به فرایند های استخدامی معمول اکتفا نمی نمایند؛ بلکه روندها را تغییر می دهند، قطعات پازل را طوری کنار هم می چینند که تصویر موردنظر خود را به دست آورند و حاضر هستند شرایط مختلفی را امتحان نمایند که ممکن است آن ها را به اهدافشان برساند. شما هم اگر این بازی را خوب یاد بگیرید، در مصاحبه بعدی عملکرد بالا و فوق العاده ای خواهید داشت.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2170

به "رازهایی برای بدست آوردن شغل مورد نظرتان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازهایی برای بدست آوردن شغل مورد نظرتان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید