روسیه اولین موشک های فراصوتی را به تجهیزات نظامی خود اضافه نمود

به گزارش سافاری رو، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز آدینه گفت که این کشور اولین موشک های ماورای صوتی آوانگارد را به تجهیزات نظامی خود اضافه نموده است.

روسیه اولین موشک های فراصوتی را به تجهیزات نظامی خود اضافه نمود

به گزارش یورونیوز، به گفته مسکو این سامانه موشکی بخشی از نسل جدید موشک های روسی است که هر هدفی در تقریبا هر جای دنیا در تیررس آن واقع شده است. روسیه همچنین ادعا نموده است که هیچ کدام از سامانه های کنونی دفاع موشکی در دنیا قادر به رهگیری موشک های فراصوتی آوانگارد نیستند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه که در خصوص پیوستن موشک های ماورای صوتی آوانگارد به تجهیزات نظامی این کشور منتشر شده آمده است: سرگئی شویگو، وزیر دفاع به رئیس جمهور پوتین خبر داد که اولین موشک های مجهز به سامانه جدید، راهبردی و فوق صوتی آوانگارد ساعت 10 صبح به وقت مسکو به تجهیزات نظامی روسیه اضافه شدند.

رئیس جمهوری روسیه پیش از این گفته بود که موشک های فراصوتی آوانگارد می توانند 20 برابر سریع تر از سرعت صوت حرکت نمایند. وی همچنین فراوری این موشک را با ساخت اولین ماهواره مجازی زمین که به فضاپیماهای اسپوتنیک اشاره دارد مقایسه نموده بود.

اتحاد جماهیر شوروی در سال 1957 ماهواره فضایی اسپوتنیک را به مدار زمین پرتاب کرد. این ماهواره فضایی در بحبوحه جنگ سرد به نماد پیش افتادن اتحاد جماهیر شوروی در زمینه فناوری از ایالات متحده آمریکا تبدیل شد.

سرگئی شویگو فراوری موشک بین قاره ای آوانگارد را به ارتش روسیه تبریک گفت و از آن به عنوان نقطه عطفی برای کشور و نیروهای مسلح نام برد.

مقامات وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام نموده بودند که سامانه موشکی آوانگارد در منطقه اورنبورگ مستقر خواهد شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 817

به "روسیه اولین موشک های فراصوتی را به تجهیزات نظامی خود اضافه نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه اولین موشک های فراصوتی را به تجهیزات نظامی خود اضافه نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید