روش های نو رنگ آمیزی آشپزخانه با ترکیب رنگ های شاد و مجذوب کننده

به گزارش سافاری رو، رنگ هایی مانند خاکستری و سفید، امروزه به مقدار زیادی در رنگ آمیزی آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند. چه آنهایی که در حال بازسازی هستند و چه آنهایی که قصد رنگ آمیزی ساده دارند، عمدتا از همین رنگ ها استفاده می کنند. اما نگذارید این محبوبیت رنگ های سرد و خنثی و در طراحی آشپزخانه، شما را از ایده های بسیار شاد و جالب دیگر محروم کند.

روش های نو رنگ آمیزی آشپزخانه با ترکیب رنگ های شاد و مجذوب کننده

در حقیقت ترکیب رنگ های تند مانند نارنجی با رنگ های سفید و خاکستری، شاید کمی ریسکی و نامطلوب بنظر برسد، اما بهتر است زود قضاوت نکنیم! در این مطلب با آشپزخانه هایی روبرو خواهید شد که چنین ترکیب هایی را به روشی فوق العاده زیبا اجرا کرده اند و نتیجه کار هم خلق فضایی بسیار متفاوت، انرژیک و اشتها آور شده است.

ترکیب رنگ نارنجی، زیتونی سیر و بژ

اولین ترکیب برای رنگ آمیزی آشپزخانه که اتفاقا اشتها آور و بسیار باکیفیت است. رنگ نارنجی و سبز زیتونی با سفید پوست پیازی، یا بژ روشن ترکیبی عالی برای آشپزخانه است. البته توصیه می شود اگر به رنگ نارنجی علاقه دارید و می خواهید زیاد از آن استفاده کنید، بهتر است بجای رنگ سبز زیتونی از رنگ زیتونی سیر استفاده کنید تا از تندی و غلبه رنگ نارنجی برفضا بکاهد. حال اگر این رنگ ها با رنگی خنثی مثل سفید پوست پیازی یا بژ روشن ترکیب شود، نتیجه فوق العاده زیبا و البته بسیار متفاوت از سایر آشپزخانه ها خواهد شد.

رنگ آمیزی آشپزخانه زیر دقیقا به همین روش انجام شده است. رنگ سبز زیتونی سیر از طریق کاشی های بین کابینت به آشپزخانه اضافه شده، اما شما می توانید این رنگ را خیلی ساده روی کابینت های خود اجرا کنید. برای رنگ نارنجی هم می توانید کابینت قفسه یا دکوری که معمولا در گوشه ردیف آخر کابینت ها قرار می گیرد را انتخاب کنید. راهی هوشمندانه برای داشتن ترکیبی بسیار زیبا و متفاوت در دکوراسیون آشپزخانه.

ترکیب رنگ مرجانی با خاکستری کم رنگ

یک ترکیب فوق العاده ساده اما فوق العاده زیبا و کارآمد ترکیب رنگ مرجانی با خاکستری محو یا خاکستری کم رنگ است. از آنجایی که رنگ مرجانی رنگی بسیار قوی و چشم گیر است، باید آنرا در قسمتی بکار ببرید که می خواهید دیده شود. برای متعادل کردن فضا، رنگ های خنثی مثل خاکستری کم رنگ یا خاکستری محو بهترین گزینه هستند. آشپزخانه زیر با کابینت های خاکستری و دیوار مرجانی رنگ، این ترکیب زیبا را بنمایش می گذارد.

ترکیب رنگ قرمز جگری با قهوه ای کم رنگ

اگر ترکیب های رنگی قبلی بنظر شما خیلی تند و زننده است، برای کاهش این اثر می توانید از ترکیب قرمز جگری و خاکستری مایل به قهوه ای (taupe) استفاده کنید. رنگ آمیزی آشپزخانه زیر به همین روش انجام شده است. در اینجا کابینت ها دو رنگ هستند، کابینت های ردیف پایین به رنگ قرمز جگری و کابینت های ردیف بالا به رنگ سفید انتخاب شده اند. دیوار آشپزخانه هم با کاشی های آجری قهوه ای رنگ پوشیده شده است.

ترکیب رنگ سبز و زرد

جالب است بدانید خیلی از طراحان وقتی می بینند خانه دار در انتخاب رنگ برای رنگ آمیزی آشپزخانه مردد است از او می پرسند غذای محبوبشان چیست! بعداز مشخص شدن جواب، رنگ غالب آشپزخانه از همان غذای مورد پسند او انتخاب می شود. مثلا اگر غذای محبوب قرمه سبزی باشد، رنگ غالب سبز انتخاب می شود!

اما در این ترکیب بخصوص رنگ سبز کم رنگ (سبز سیبی) و زرد خاکی با سفید ترکیب شده و نتیجه آشپزخانه ای شده که بسیار دلباز و شاد دیده می شود.

و آشپزخانه ای دیگر با همین ترکیب ولی با روشی دیگر:

ترکیب رنگ ترنجی با زرد

رنگ های گرم باعث تحریک اشتها و گفت و گو می شوند، بنابراین برای فضای آشپزخانه مناسب هستند. رنگ ترنجی و زرد خاکی رنگ های قوی و غالب و الهام گرفته از رنگ میوه های طبیعی و مرکبات هستند. برای متعادل شدن فضا می توانید از رنگ های گرم سفید، مثل کرم یا بژ روشن در کنار ترنجی و زرد خاکی استفاده کنید تا همه چیز عالی بنظر برسد.

رنگ آمیزی آشپزخانه زیر به همین روش انجام شده و همه چیز خیلی ساده ولی بی نهایت شیک دیده می شود. این رنگ ها حتی در آشپزخانه های مدرن هم عالی جواب می دهند. فقط توجه داشته باشید که از دکوری های اضافه در فضای آشپزخانه دوری کنید چرا که فضا را شلوغ و بهم ریخته نشان می دهند.

ترکیب رنگ تمشکی و سربی

همانطور که می دانید رنگ های قرمز و صورتی برای رنگ آمیزی آشپزخانه، ممکن است خیلی زیادی قوی و تند بنظر برسد. برای دوری از چنین شرایطی رنگ های ایمن تر مثل تمشکی توصیه می شود. ترکیب رنگ تمشکی با سربی کم رنگ، می تواند فضای شادی در آشپزخانه های سفید و خاکستری ایجاد کندن. آشپزخانه زیر با اینکه بسیار کوچک است، اما همین روش را به شکلی هوشمندانه عملی کرده است.

در ادامه سایر مدل های جالب در رنگ آمیزی آشپزخانه:

منبع: اتاق
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1906

به "روش های نو رنگ آمیزی آشپزخانه با ترکیب رنگ های شاد و مجذوب کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های نو رنگ آمیزی آشپزخانه با ترکیب رنگ های شاد و مجذوب کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید