زردچوبه؛ ویروس ها را قتل عام می نماید

به گزارش سافاری رو، مطالعات نشان می دهد کورکومین می تواند از آلودگی سلول ها به ویروس های قابل انتقال دستگاه گوارش (TGEV) جلوگیری نماید. مصرف این ترکیب در دوز بالا به نابودی ذرات ویروس منجر می گردد.

زردچوبه؛ ویروس ها را قتل عام می نماید

مطالعات نشان داده اند که کورکومین از تکثیر بعضی انواع ویروس ها از جمله ویروس دنگی، هپاتیت B. و زیکا جلوگیری می نماید. تحقیق جدید نشان می دهد ترکیب طبیعی موسوم به کورکومین در زردچوبه می تواند به نابودی بعضی ویروس ها یاری کند.

مطالعات نشان می دهد کورکومین می تواند از آلودگی سلول ها به ویروس های قابل انتقال دستگاه گوارش (TGEV) جلوگیری نماید. مصرف این ترکیب در دوز بالا به نابودی ذرات ویروس منجر می گردد.

عفونت ناشی از TGEV موجب بیماری ای موسوم به گاستروانتریت قابل انتقال در خوک ها می گردد که با اسهال، کم آبی شدید و مرگ همراه است. در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای نابودی این ویروس وجود ندارد. اما محققان در تحقیق جدید دریافتند میزان بالاتر کورکومین موجب کاهش تعداد ذرات ویروس در محیط کشت سلول شد.

دکتر لیلان ژی، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه مهندسی ووهان چین، در این باره می گوید: کورکومین دارای تأثیر بازدارندگی قابل توجهی بر مرحله جذب TGEV است و تأثیر مستقیمی بر غیرفعال سازی آن دارد. از اینرو کورکومین پتانسیل خوبی در پیشگیری از عفونت TGEV دارد.

مطالعات قبلی نشان داده اند که کورکومین از تکثیر بعضی انواع ویروس ها از جمله ویروس دنگی، هپاتیت B. و زیکا جلوگیری می نماید. این ترکیب همچنین دارای شماری از تأثیرات قابل توجه بیولوژیکی از جمله ضدتومور، ضدالتهاب و ضدباکتری هم است.

منبع: فرادید
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1241

به "زردچوبه؛ ویروس ها را قتل عام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زردچوبه؛ ویروس ها را قتل عام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید