سخنگوی وزارت خارجه: خوشبین هستیم بازی های نمایندگان ایران و عربستان در زمین های ملی 2 کشور انجام گردد

به گزارش سافاری رو، سخنگوی وزارت خارجه گفت: با توجه به روند نو مناسبات ایران و عربستان، امیدواریم مسابقات ورزشی نیز در زمین های ملی 2 کشور انجام گردد.

سخنگوی وزارت خارجه: خوشبین هستیم بازی های نمایندگان ایران و عربستان در زمین های ملی 2 کشور انجام گردد

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در مورد برگزاری بازی های نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا گفت: همکاری های ورزشی ایران و عربستان موضوع بسیار مهمی است. ما در منطقه مشترک و در رویدادهای مشترک ورزشی حضور داریم و بازی های تیم های هر دو کشور نیز همیشه پر هیجان و پر تماشاگر بوده است. در چاچوب روند نوی که در مناسبات دو کشور اتفاق افتاده انتظار این است که رویدادهای ورزشی دو کشور نیز همگام با همین روند خوب سیاسی، مالی و فرهنگی باشد.

وی ادامه داد: در گفت وگوها دو وزیر خارجه در ریاض در مورد سرعت بخشیدن به فعالیت ها و تبادلات ورزشی هم بحث های خوبی انجام شده و دو وزیر متفق القول بودند که در این زمینه بتوانند یاری نمایند که مناسبات ورزشی رونق بیشتری بگیرد.

کنعانی گفت: برگزاری مسابقات میان دو کشور در زمین ثالث فکر می کنم تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده و زمانی اتفاق افتاده که ما شاهد انقطاع در روابط سیاسی دو کشور بودیم، اما با شرایطی که در آن نهاده شدیم طبیعتا انتظار این است که بازی ها در زمین های ملی دو کشور برگزار گردد. در گفت وگوهای ریاض این موضوع از سوی وزیر خارجه کشورمان مطرح و مورد استقبال همتای عربستانی هم نهاده شد.

سخنگوی وزارت خارجه عنوان نمود: در روزهای اخیر هم که چنین نکاتی را در اخبار شنیدیم، وزیر امور خارجه با همتای عربستانی تبادل پیغام داشت و تاکید نمود که به تناسب فضای نو روابط دو کشور، اساسا اجرای مصوبه قبلی موضوعیت ندارد و این بازی ها باید در زمین های دو کشور برگزار گردد و طرف مقابل نیز نگاه مشترک داشت. خوشبین هستیم که مبتنی بر این نگاه مشترک شاهد انجام بازی های تیم های باشگاهی و ملی در زمین خودی باشیم. وزارت خارجه باز هم این موضوع را به جد دنبال خواهد نمود. براساس آخرین اخباری هم که دارم بین مسوولان ورزشی دو کشور نیز ارتباطات خوبی برقرار شده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2400

به "سخنگوی وزارت خارجه: خوشبین هستیم بازی های نمایندگان ایران و عربستان در زمین های ملی 2 کشور انجام گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت خارجه: خوشبین هستیم بازی های نمایندگان ایران و عربستان در زمین های ملی 2 کشور انجام گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید