سند ملی منظر طبیعی هفت حوض در خراسان رضوی رونمایی شد

به گزارش سافاری رو، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل استان، روز 11 خردادماه 1399 در مراسم رونمایی از این سند که در محل مجموعه گردشگری هفت حوض برگزار شد، بر ضرورت حفظ و نگهداری این اثر طبیعی ملی تأکید کرد.

سند ملی منظر طبیعی هفت حوض در خراسان رضوی رونمایی شد

محمدرضا کلائی شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: حفظ منظر طبیعی هفت حوض و راه اندازی باشگاه پرنده نگری و طبیعت گردی در جنوب مشهد نشان دهنده سیاست ها و برنامه های شهرداری برای حفط محیط زیست است.

مهدی زارعی مدیرعامل شرکت و منطقه ملی نمونه گردشگری هفت حوض با بیان اینکه ثبت ملی منطقه هفت حوض به طورقطع در ورود گردشگران به این منطقه تأثیر به سزایی خواهد داشت، شرح داد: علاوه بر اینکه گردشگران بسیاری این منطقه را خواهند شناخت، با ثبت ملی از دست اندازی افراد سودجو مصون خواهد ماند.

او افزود: عملیات راه اندازی سایت از بهمن سال گذشته آغاز شد و خوشبختانه در فاصله کمی با اعتبار پنج میلیارد ریال، سایت پرنده نگری آماده بهره برداری شد.

زارعی تأکید کرد: در شهر مشهد 120 گونه پرنده وجود دارد، در منطقه هفت حوض تا به امروز 85 گونه ارزشمند پرنده ای یافت شده است که بزرگ ترین جغد ایران یکی از آن هاست.

در این مراسم باشگاه طبیعت گردی و پرنده نگری هفت حوض نیز افتتاح شد و برای استفاده در اختیار پژوهشگران و دوستداران محیط زیست قرار گرفت.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1155

به "سند ملی منظر طبیعی هفت حوض در خراسان رضوی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند ملی منظر طبیعی هفت حوض در خراسان رضوی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید