طرز تهیه شکلات خانگی

به گزارش سافاری رو، شاید بشه گفت در این جهان تنها یک خوراکی وجود داره که همه ازش بی نهایت لذت می برند و اون هم شکلاته! خوشبختانه دلایل زیادی برای توجیه مصرف این ماده وجود داره از جمله اینکه خواص بسیاری داره اما از مضراتش هم نمیشه غافل شد.

طرز تهیه شکلات خانگی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران کوک،درست کردن شکلات در خانه خیلی آسونه و شما می تونید روی مواد اولیه اون کنترل داشته باشید. البته قابل توجه اینکه فرصت لیسیدن قاشق آغشته به شکلات مایع هم براتون فراهم میشه. دستور پخت خیلی ساده است؛ ذوب کنید، توی قالب بریزید و تمام. حالا شما شکلات خالص دارید.

موادلازم شکلات

کره کاکائو48 گرم
پودر کاکائو26 گرم
شکر14 گرم
وانیل1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه شکلات

  1. یک قابلمه را پر از آب نموده و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. سپس کاسه ای شیشه ای یا استیل روی قابلمه قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آب با ته کاسه حداقل 2 سانتی متر فاصله داشته باشد.
  2. کره کاکائو را داخل کاسه ریخته و به روش بن ماری کاملا ذوب کنید. می توانید کره را از قبل رنده کنید تا سریع تر ذوب گردد.
  3. کاکائو را به کره ذوب شده اضافه نموده و به هم زدن ادامه دهید تا جایی که مایع براق گردد.
  4. هنگامی که مایع شکلات خانگی براق و خامه ای شد شکر و عصاره وانیل را نیز اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید تا شکر کامل حل گردد.
  5. مایع یکدست به دست آمده را به طور مساوی در قالب های سیلیکونی یا جایخی بریزید. در این مرحله مراقب باشید که حتی یک قطره آب هم وارد مایع نگردد یا اینکه قالب ها تر نباشند. زیرا وجود رطوب باعث وا رفتن شکلات خواهد شد. 6- شما می توانید این مایع را روی کاغذ روغنی ریخته و با استفاده از آن شکلات چیپسی، ترافل یا دیگر خوراکی های خوشمزه را تهیه کنید.
  6. مواد را چند ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خنک شده و کمی ببندد. سپس قالب ها را داخل ظرفی با درب محکم گذاشته و یک ساعت در یخچال قرار دهید. این که شکلات ها ابتدا در دمای محیط بوده و خیلی سریع خنک نشوند مهم است. زیرا اگر آنها را سریع و مستقیم در یخچال قرار دهید ممکن است در معرض رطوبت قرار گرفته و سفت نشوند یا اینکه روی آنها تیره و کدر گردد.
  7. طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو به انتها رسید و شکلات خانگی شما به همین سادگی و خوشمزگی آماده می گردد. نوش جان کنید و لذت ببرید. شکلات های خانگی تا یک هفته در دمای اتاق و چندین هفته در یخچال قابل نگهداری هستند.
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1360

به "طرز تهیه شکلات خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شکلات خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید