فعالین تبتی معترض به چین از ساختمان سازمان ملل در ژنو بالا رفتند

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران: سه نفر از فعالین مخالف حکمرانی چین بر تبت پیش از برگزاری نشست سازمان ملل برای آنالیز سوابق حقوق بشری این کشور در اعتراض به کنترل تبت توسط چین از ساختمان نمایندگی مرکزی سازمان ملل در ژنو بالا رفتند.

فعالین تبتی معترض به چین از ساختمان سازمان ملل در ژنو بالا رفتند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ فعالین تبتی که نسبت به کنترل منطقه تبت اعتراض دارند پیش از برگزاری نشستی برای آنالیز سوابق حقوق بشری چین از داربست فلزی مقر مرکزی سازمان ملل در ژنو، سوئیس، بالا رفتند.

دستکم سه معترض از گروه دانشجویان حامی آزادی تبت، از ساختمان کاخ ملل که هم اکنون تحت تعمیر قرار گرفته است بالا رفته و یک بنر سفید را بر بالای آن نصب کردند که در آن نوشته شده بود: حقوق بشر چین - سازمان ملل برای تبت به پا خیزد.

سازمان ملل در مورد این رویداد هیچ واکنشی نشده است.

چین از سیاست های خود در تبت به طور مداوم دفاع نموده و حاضر به تغییر این سیاست ها نبوده است. نظامیان ارتش چین در سال 1950 میلادی به صورت مسالمت آمیزی تبت را آزاد کردند و اصلاحات سیاسی را از سال 1959 میلادی در این منطقه اجرا کردند.

از زمان به قدرت رسیدن ژی جین پینگ در چین بعضی برآورد ها و امیدواری ها نسبت به نرمش مواضع چین در قبال تبت مطرح شده بود ولی رئیس جمهور جدید چین نیز هیچ تمایلی برای تغییر سیاست های پکن در قبال تبت نشان نداده است.

خبرگزاری شینهوای چین به نقل از دولت پکن خاطرنشان کرد، تبت تحت حکمرانی چین به موفقیت ها و پیشرفت های بزرگی دست یافته است. تبت از نظر مالی در حال پیشرفت است و در عرصه سیاسی نیز پیشرفت های زیادی داشته است. مردم تبت نیز خشنود و سلامت هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 474

به "فعالین تبتی معترض به چین از ساختمان سازمان ملل در ژنو بالا رفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالین تبتی معترض به چین از ساختمان سازمان ملل در ژنو بالا رفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید