فیل شیلر از معنی R در نام آیفون XR می گوید

به گزارش سافاری رو، یکی از رازهای تاریخ دنیای تکنولوژی، به اسم سری گوشی های S آیفون بر می شود که از سال 2009 و با آیفون 3GS شاهد آن ها بوده ایم. سال جاری اپل حتی پا را فراتر گذاشته و به جز آیفونی با پسوند S، آیفون XR را با پسوند R هم معرفی نموده است. حدس های زیادی زده شده که S در نام آیفون ها چه معنایی دارد اما آنطور که فیل شیلر، معاون ارشد بازریابی جهانی اپل، اعلام نموده، حرف S در خاتمه نام آیفون های جدید، معنی خاصی ندارد.

فیل شیلر از معنی R در نام آیفون XR می گوید

این موضوع شامل آیفون XS و آیفون XS مکس (حرف X را البته می دانیم که به معنای عدد ده است) و حتی آیفون XR هم می گردد. فیل شیلر در مصاحبه با وب سایت انگجت، اینطور شرح داد که من به خودروها و چیزهایی که سریع حرکت می نمایند، علاقه دارم. حرف R و S هم هر دو حروفی هستند که خودروهای اسپرت خیلی خاص را از دیگر خودروها متمایز می نمایند.

با این حرف احتمالا آقای شیلر به خودروهای شرکت پورش که اولین بار از حروف R و S در خودروهای اسپرت خود استفاده کرد، علاقه دارد. شرکت خودروسازی مرسدس بنز هم دیگر شرکت آلمانی است که خودروهایی در دو سری S Class و R Class فراوری می نماید.

البته اوضاع همیشه به این شکل نبوده است. فیل شیلر که خودش گوشی iPhone 3GS را روی صحنه معرفی کرد، با افتخار گفت که حرف S در انتها نام این گوشی از کلمه انگلیسی Speed به معنای سرعت گرفته شده است.

همچنین دو سال پس از معرفی iPhone 4S، تیم کوک، مدیرعامل اپل، در یک مصاحبه گفت که حرف S در انتها نام این آیفون، به دستیار صوتی سیری اشاره دارد و از نام آن گرفته شده است.

از زمانی که شاهد عرضه iPhone 5S و iPhone 5C بودیم، اپل دیگر دلیلی برای نام گذاری آیفون های خود اعلام نکرد تا اینکه به آیفون SE رسیدیم. فیل شیلر درباره این آیفون نیز در یک مصاحبه اعلام نموده بود که SE از دو کلمه Special Edition گرفته شده است.

حالا با عرضه XS، XS Max و آیفون XR ما دوباره به زمانی برگشته ایم که باید بگوییم این حروف در انتهای نام این آیفون ها، هیچ معنی خاصی ندارد. اینکه اپل دلیلی برای نام گذاری این آیفون ها ندارد کمی عجیب است چرا که این شرکت همیشه به این مشهور بوده که به کوچک ترین جزئیات دقت می نماید. انتظار داشتیم رمز خاصی هم پشت نام گذاری این آیفون ها وجود داشته باشد اما این چنین نیست. شما درباره این موضوع چه فکر می کنید؟ آیا این شرح که حرف S و R در آیفون XS و آیفون XR از خودروهای سوپر اسپرت گرفته شده را شرح خوبی می دانید یا خیر؟

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 140

به "فیل شیلر از معنی R در نام آیفون XR می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیل شیلر از معنی R در نام آیفون XR می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید