مبارزه با علف ها هرز در سطح 4 میلیون هکتار از مزارع کشور

به گزارش سافاری رو، تهران (پانا)- مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور می گوید تا به امروز در سطح بیش از 4 میلیون هکتار از مزارع کشور با علف های هرز مبارزه شده است.

مبارزه با علف ها هرز در سطح 4 میلیون هکتار از مزارع کشور

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بیش از 3 میلیون و 150 هزار هکتار از مبارزه با علف های هرز در سال زراعی جاری، در مزارع گندم بوده است.

اکبر آهنگران بیشترین سطح مبارزه با علف های هرز را در مزارع گندم استان خوزستان با بیش از 600 هزار هکتار، کرمانشاه حدود 300 هزار هکتار و فارس بیش از 240 هزار هکتار نام کرد.

وی در مورد مزارع کلزا هم گفت: در مزارع کلزا تا به امروز بیش از 280 هزار هکتار در مجموع سه مرحله پیش رویشی، نازک برگ ها و پهن برگ ها با علف های هرز مبارزه شده است.

آهنگران سطح مبارزه با علف های هرز در مزارع چغندر قند را در مجموع سه مرحله پیش رویشی، نازک برگ ها و پهن برگ ها 50 هزار هکتار نام کرد.

وی با بیان این که کنترل علف های هرز در شالیزارها هم آغاز شده است، گفت: در سال زراعی 99-98 با توجه به این که سال پر بارانی داشتیم، کشت برنج در اغلب استان ها همچون خوزستان، لرستان و گلستان انجام شد و از این رو کل سطح مبارزه با علف های هرز در مزارع برنج در کشت اول و کشت رتون به 800 هزار هکتار رسید.

آهنگران خاطر نشان کرد که در سال زراعی گذشته بیش از 7 میلیون و 400 هزار هکتار مبارزه با علف های هرز در مزارع اجرا شده است.

وی به آمار سازمان خواربار کشاورزی (FAO) در مورد تأثیرات عوامل خسارت زای گیاهی اشاره کرد و اذعان داشت: بر اساس آمار این سازمان آفات، بیماری ها و علف های هرز در صورتی که کنترل نشوند، می توانند به طور میانه 35 تا 40 درصد خسارت به محصولات کشاورزی وارد کنند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1841

به "مبارزه با علف ها هرز در سطح 4 میلیون هکتار از مزارع کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با علف ها هرز در سطح 4 میلیون هکتار از مزارع کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید