مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم تأکید کرد: حفظ موجودیت کارگاهها ضامن حفظ و صیانت از فرصت های شغلی موجود

به گزارش سافاری رو، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در نشست شورای معاونین با روسای ستادی و اجرایی گفت: حفظ موجودیت کارگاهها ضامن حفظ و صیانت از فرصت های شغلی موجود است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم تأکید کرد: حفظ موجودیت کارگاهها ضامن حفظ و صیانت از فرصت های شغلی موجود

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در نشست شورای معاونین با روسای ستادی و اجرایی ضمن اشاره به وظایف این اداره کل و لزوم کوشش همه جانبه برای تثبیت اشتغال موجود و ایجاد اشتغال وکاهش نرخ بیکاری در استان گفت: حفظ و صیانت از نیروی کار در سایه موجودیت کارگاهها امکان پذیر است.

وی اضافه نمود: تعامل شرکای اجتماعی اعم از کارگر ، کارفرما و دولت به ما این امکان را می دهد تا بتوانیم ضمن استیفای حقوق کارگران و کارفرمایان از فرصت های شغلی موجود نیز صیانت کنیم.

کاویانی در جمع معاونین و روسای ستادی و تابعه اداره کل با تاکید بر اهمیت لزوم کاهش زمان رسیدگی به پرونده های شکایات کارگران و کارفرمایان در مراجع حل اختلاف توضیح داد: در اجرای دستور العمل های روابط کار در مورد استانداردسازی زمانهای مقاطع رسیدگی در مراجع حل اختلاف کاراداره کل مکلف است برای دستیابی به زمانهای معین شده تمام امکانات خود را به کار برده و در مدت زمان پیش بینی شده بر اساس اوضاع و احوال پرونده نسبت به صدور رای قانونی اقدام و از سایر اقدامات بی رویه که منجر به طولانی تر شدن زمان رسیدگی شود اجتناب کرده و قبل از تشکیل پرونده نسبت به مشاوره روابط کار به مراجعین اقدام کنند.

وی حفظ و ارتقاء تکریم ارباب رجوع و رعایت حرمت آنان را ضروری خواند و اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع جزو برنامه های تحول اداری است و بایستی در اولویت کار قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به سیاست ها و برنامه های کاری خود اظهار کرد: برنامه ریزی، مدیریت زمان، استفاده از خردجمعی، آموزش، ارتقاء بهره وری و تعامل و هم افزایی از جمله این برنامه ها است که در سایه آنها می توان خدمات مطلوبتری به مردم ارایه داد.

کاویانی در ادامه توضیح داد: توسعه بخش تعاون یکی از راهکارهای مهم برای تحقق عدالت اجتماعی است. با توسعه و گسترش فعالیت تعاونی ها در بخش های صنعتی و کشاورزی می توان بستر مناسبی را برای افزایش فرصت های شغلی در کشور ایجاد کرد که در نهایت این ایجاد شغل می تواند زمینه بروز بیکاری را در جامعه کاهش دهد.

وی در ادامه سخنان خود بیکاری را یکی از دغدغه های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: در صورتی که با سرمایه های اندک بتوان فعالیت های مالی را در قالب تعاونی ها راه اندازی کرد، می توان یاری موثری به ایجاد ثروت و توسعه فرصت های شغلی کرد.

وی در ادامه جلسه، عملکرد 3 ماه دوم امسال اداره کل را در حضور اعضای جلسه شورای معاونین مورد آنالیز و پیگیری قرار داد .

لازم به ذکر است: در این نشست هریک از روسای ستادی و اجرایی به ارایه نظرات و مسایل و مسائل خود پرداخته و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1397

به "مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم تأکید کرد: حفظ موجودیت کارگاهها ضامن حفظ و صیانت از فرصت های شغلی موجود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم تأکید کرد: حفظ موجودیت کارگاهها ضامن حفظ و صیانت از فرصت های شغلی موجود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید