مزایده نامه جین آستن به خواهرش

به گزارش سافاری رو، نامه ای از جین آستن خطاب به خواهرش کاساندرا که برای یک قرن در یک مجموعه خصوصی نگهداری می شد در حراجی بونهامس به فروش گذاشته می گردد.

مزایده نامه جین آستن به خواهرش

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، نامه های جین آستن، نویسنده مشهور انگلیسی به ندرت در حراجی ها دیده می شوند، چرا که کاساندرا و دیگر اعضای خانواده این نویسنده بخش زیادی از نامه ها را نابود کردند. از 3000 نامه نوشته شده توسط آستن تنها 161 عدد آن ها باقی مانده که 95 عدد از این مجموعه نامه ها به کاساندرا نوشته شده است.

این نامه چهارصفحه ای که قرار است در روزهای آینده به مزایده گذاشته شود به شانزدهم سپتامبر سال 1813 یعنی کمی پس از نگارش رمان غرور و تعصب بازمی شود. آستن در این نامه که خطاب به خواهرش نوشته شده، درباره موضوعات مختلفی از ملاقاتش با یک دندانپزشک تا مد و زندگی روزمره سخن گفته است.

حراجی بونهامس که این نامه را در بیست و سوم اکتبر به مزایده می گذارد، گفت این نامه تصویری واضح از جهان پیرامون رمان های آستن منعکس می نماید.

این حراجی امیدوار است این اثر که از سال 1909 در یک مجموعه خصوصی نگهداری می شده به قیمت 65 هزار تا 97 هزار پوند به فروش برسد.

کاترین شاترلند یکی از کارشناسان آثار استن و یکی از مسئولان خانه موزه این هنرمند معتقد است از این نامه می توان به عنوان یکی از ارزشمندترین آثار خانه موزه آستن یاد کرد.

این خانه موزه اوایل امسال یک کمپین برای جمع آوری پول مورد نیاز خرید تکه ای از نامه آستن به راه انداخت. این موزه برای خریداری این اثر متعلق به سال 1814، 35هزار پوند نیاز داشت. بیش از 250 نفر در مدت شش هفته، 10 هزار پوند برای خریداری این اثر به موزه یاری کردند. این تکه نامه در حال حاضر در خانه موزه آستن به نمایش گذاشته می شود.

جین آستن نویسنده انگلیسی است که روز شانزدهم دسامبر سال 1775 به جهان آمد. آثار او ادبیات غرب را بسیار مورد تأثیر قرار داده است. شناخت آستن از زندگی زنان و مهارتش در گوشه و کنایه ها، او را به یکی از مشهورترین رمان نویسان عصر خودش تبدیل کرد. او از سال 1811 تا 1816، با نگارش چهار رمان عقل و احساس، غرور و تعصب، منسفیلد پارک و اما اعتبار یک نویسنده شناخته شده را به دست آورد.

آستن دو رمان دیگر را به نام های کلیسای نورث انگر و ترغیب نیز نوشت که هر دو در سال 1818 پس از مرگش به چاپ رسیدند و سندیشن تنها رمان ناتمام اوست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 587

به "مزایده نامه جین آستن به خواهرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایده نامه جین آستن به خواهرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید