مغانلو: برای موفقیت احتیاج به حمایت داریم، ذوالقدر: نتایج گوانجو را در اینچئون تکرار می کنیم

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران، اعضای کادر فنی تیم ملی تکواندو ایران به همراه رئیس سازمان تیم های ملی در نشستی خبری که امروز دوشنبه برگزار گردید، عملکرد تیم ملی در ماه های اخیر و برنامه های این تیم تا بازیهای آسیایی را تشریح کردند.

مغانلو: برای موفقیت احتیاج به حمایت داریم، ذوالقدر: نتایج گوانجو را در اینچئون تکرار می کنیم

با تور گوانجو یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

بیژن مغانلو سرمربی تیم ملی تکواندو در این نشست اظهار کرد: برنامه های تیم ملی تعریف شده و برای حضور در بازی های آسیایی اینچئون، 18 مرحله اردوی آماده سازی تدارک دیده ایم که 14 مرحله آن سپری شده و 4 مرحله دیگر نیز برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: از زمانی که مسئولیت تیم ملی را برعهده گرفته ام، در رقابتهای منچستر، هلند، آلمان، تونس و مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان، جایزه بزرگ چین و آزاد کره جنوبی شرکت کردیم که رنکینگ دنیای نشان از روند رو به رشد نمایندگان ما دارد.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران در مورد نتایج ضعیف تیم ملی در مسابقات چین هم تاکید نمود: متاسفانه این مسابقات کوچک شمرده شد، در حالیکه نخبگان دنیا در این دوره حضور داشتند و بسیاری از قهرمانان طراز اول دنیا در آن بازنده شده و از دور مسابقات کنار رفتند. ما دو برنز کسب کردیم و سه قهرمان ما در راند طلایی نتیجه را به رقبایی واگذار کردند که در همین دوره پیروز به کسب مدال طلا شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد شکست معتمد و اسبقی در رقابتهای چین یادآور شد: معتمد تکواندوکار بزرگی است که در تمام مسابقات قبلی با دست پر به تهران بازگشته و در این رقابتها نیز بعد از پشت سر گذاشتن یک آسیب دیدگی و با 20 روز تمرین فقط برای یاری به تیم ملی در مسابقات شرکت کرد. اسبقی هم به یکی از بهترین های دنیا باخت. البته این حریف که تمام رقبای خود را با اختلاف امتیاز بالا شکست می داد، پیروز نشد از اسبقی امتیاز بگیرد و در راند طلایی با اخطار پیروز شد.

مغانلو ادامه داد: من از همه دوستان و علاقمندان به تکواندو می خواهم کوشش قهرمانان ما را نادیده نگیرند. در واقع قهرمانی قهرمانانان ما کمرنگ نگردد. این نفرات برای کسب پیروزیت در تیم ملی تمرینات سخت و طاقت فرسایی را تحمل می نمایند. بعضی از این قهرمانان دو سال است که جوایز خود را دریافت نکردند. بهنام اسبقی که سال قبل قهرمان دنیا شد، تنها یک پلوپز جایزه گرفت. درست نیست با یک باخت بخواهیم همه زحمات آنها را نادیده بگیریم.

وی با اشاره رنکینگ فدراسیون دنیای گفت: نفراتی که در رنکنیگ دنیای رتبه ای کمتر از 32 دارند می توانند در مسابقات جایزه بزرگ که امتیاز بالایی دارد شرکت نمایند. به همین دلیل دست ما برای انتخاب نفرات اعزامی بسته بود ولی با این رنکینگ جدیدی که اعلام شده می توانیم از عاشورزاده و خدابخش در مسابقات جایزه بزرگ قزاقستان که هفته اول شهریورماه برگزار می گردد با ترکیبی متفاوت به میدات رفته و قطعا نتایج بهتری خواهیم گرفت.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که برای باز ی های المپیک 2016 تکواندو چند سهمیه کسب خواهد نمود؟، گفت: ما باید نفرات خود را در چهار وزن المپیکی به رنکینگ یک تا شش برسانیم و این صندلی را حفظ کنیم تا سهمیه مستقیم کسب کنیم. من فکر می کنم با توجه به این روند بتوانیم سه سهمیه را برای المپیک ریو به دست آوریم.

ذوالقدر: مدال های گوانجو را در اینچئون تکرار می کنیم

حسن ذوالقدر که پس از کناره گیری از پست دبیری فدراسیون به عنوان رئیس سازمان تیم های ملی در فدراسیون تکواندو مشغول به کار شد، در این نشست خبری توقع مردم از تکواندو را به جا و منطقی عنوان داشت و افزود: حضور مداوم تیم ملی تکواندو روی سکوی قهرمانی در مسابقات قاره ای و دنیای و کسب 5 مدال المپیک باعث ایجاد چنین توقعی شده است.

وی در ادامه اعلام نمود: ما خود را بدهکار مردم می دانیم و انتظار داریم مردم نیز شرایط را درک نمایند و بدانند که قهرمانان آنها در رشته تکواندو برای رسیدن به پیروزیت سخت کوشش خواهند کرد.

رئیس سازمان تیم های ملی در پاسخ به این پرسش که ملی پوشان تکواندو چگونه باید فغل خواستن را صرف نمایند، افزود: این نظر شخصی بنده بود که ملی پوشان تکواندو با توجه به کوشش زیاد در مسابقات چین و ارائه مبارزات سطح بالا در مواقعی که باید نتیجه می گرفتند، پیروز نبودند.

وی افزود: تکواندوکاران ما هیچ مسئله ای نداشتند و از قابلیت جسمانی و و مهارتی بالایی هم برخوردار بودند ولی خود تنها در دو وزن توانستیم دو مدال برنز کسب کنیم. آن هم در میدانی که بسیاری از قهرمانان دنیا و المپیک بازنده شده و با دست خالی میدان را ترک کردند.

ذوالقدر ادامه داد: ما نمی توانیم قهرمانان خود را برای هر مسابقه به اوج برسانیم، به همین دلیل رقابتهای قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی را پیک کار قرار داده و برای این دو مسابقه تکواندوکاران خود را به اوج برسانیم. در ازبکستان این کار انجام شد و عنوان قهرمانی برای تیم ملی حاصل شد و در سایر مسابقات نیز با آمادگی نسبی حاضر می شویم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به مسابقات کسب امتیاز ورودی المپیک اشاره نمود و افزود: فینال این مسابقات با حضور هشت نفر برتر هر رده سنی آبان ماه در مکزیک برگزار می گردد و در کوشش هستیم تا در هر وزن حداقل یک نماینده داشته باشیم تا بتوانیم نتایج خوبی در مکزیک کسب نموده و راه کسب سهمیه المپیک را برای ملی پوشان هموار کنیم.

دبیر پیشین فدراسیون تکواندو توضیح داد: اینکه والیبال و بسکتبال پیروز هستند و افتخرا آفرینی می نمایند، جای خوشحالی دارد و ما نیز به آن افتخار می کنیم ولی وقتی قهرمان تکواندو خبر حضور مسئولان را در اردوی سایر تیم ها می شنوند و خبری از آنها در اردوی تکواندو نیست، آزرده خاطر می شوند. بیش از دو سال است این نفرات جوایز خود را دریافت ننموده اند و اگر ما توقع کسب پیروزیت داریم باید شرایط آن را نیز فراهم کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که چرا خانلرخانی به کادر فنی دعوت و خیلی زود کنار گذاشته شد، یادآور شد: خانلرخانی از مربیان جوان و بسیار خوب تکواندو ایران است که با هدف کسب تجربه و یاری به تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا به کادر فنی اضافه شد و با اتمام مسابقات به تیم باشگاهی خود بازگشت تا با استفاده از این تجربیات عملکرد بهتری داشته باشد. در سال های آینده نیز در صورت احتیاج به کار دوباره با تیم ملی دعوت گردد.

ذوالقدر در مورد اینکه تیم ملی در بازی های آسیایی چه نتیجه ای کسب می نماید، اعلام نمود: کوشش مان کسب بهترین نتایج است و مجموعه تیم ملی هم همین هدف را دنبال می نمایند. حداقل توقع این است که بتوانیم نتیجه دوره قبل گوانجو را در اینچئون تکرار کنیم.

وی در پاسخ این پرسش که چرا رسانه ها کمتر می توانند با مسئولان فدراسیون ارتباط داشته باشند، توضیح داد: بنده که همواره در کنار زحمت کشان رسانه بوده ام ولی رئیس فدراسیون مشغله کار زیادی دارد و کمتر می تواند جوابگوی رسانه باشد.

رئیس سازمان تیم های ملی در سرانجام گفت: البته خود او باید به این انتقاد پاسخ دهد ولی من این موضوع را به اطلاع وی رسانده و امیدوارم بزودی بتوانیم در چنین جلسه در کنار هم باشیم و از نقطه نظرات شما کارشناسان بهره ببریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 396

به "مغانلو: برای موفقیت احتیاج به حمایت داریم، ذوالقدر: نتایج گوانجو را در اینچئون تکرار می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مغانلو: برای موفقیت احتیاج به حمایت داریم، ذوالقدر: نتایج گوانجو را در اینچئون تکرار می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید