مقاله: طرز تهیه زیتون شور خانگی: شیرین کردن زیتون به روش سنتی چگونه است؟

به گزارش سافاری رو، پس از اطمینان از تلخی زدایی زیتون ها، محلول تیره رنگ را با احتیاط دور بریزید.

مقاله: طرز تهیه زیتون شور خانگی: شیرین کردن زیتون به روش سنتی چگونه است؟

پس از آب، زیتون ها را ریخته و آب نمک 4 درصد (4 گرم نمک در هر لیتر آب) به آن اضافه کنید.

برای تهیه زیتون شور با استفاده از مواد شیمیایی؛ ابتدا میوه های زیتون تازه چیده شده را که به رنگ سبز روشن با نقاط مایل به زرد رنگ هستند، پس از تمیزکردن و حذف میوه های زخمی و بیمار یا آفت زده درون ظرف مناسبی ریخته و آب معمولی به آن اضافه کنید تا اندازه ا که تا حدود cm 15 آب بالاتر از سطح زیتون ها قرار گیرد.

استفاده از مواد شیمیایی همواره ضررهای خاص خود را دارد و همواره انتخاب مواد غذایی سالم و اورگانیک توصیه می گردد با این حال شما می توانید از هر روشی که دوست داشتید برای تهیه زیتون شور بهره ببرید.

برای خنثی شدن به جامانده احتمالی سود به ازای هر 10 لیتر آب، 1 لیتر سرکه اضافه نمایید و پس از یک شبانه روز، آب سرکه را تخلیه کنید.

روش سنتی و طبیعی شیرین کردن زیتون که از قدیم در مناطق زیتون خیز طارم زنجان مرسوم بوده است، شیرین کردن یا دریافت تلخی زیتون از طریق آب و نمک می باشد. در این روش طعم تلخی زیتون کاملا از بین نمی رود و مزه تلخ در حد کم که مطلوب ذایقه مردم ایران است، باقی می ماند. این روش به علت عدم مصرف مواد شیمیایی هواداران زیادی دارد. زیرا هم منافعی برای عامل تلخی زیتون در معالجه برخی از بیماری ها ثابت شده است و هم اینکه خطر افزودنی مواد شیمیایی (سدیم Na-oH) که ممکن است در کنسرو باقی مانده باشد وجود ندارد. روش کار به صورت زیر است:

منبع مقاله: طرز تهیه زیتون شور خانگی: شیرین کردن زیتون به روش سنتی چگونه است؟

انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1941

به "مقاله: طرز تهیه زیتون شور خانگی: شیرین کردن زیتون به روش سنتی چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: طرز تهیه زیتون شور خانگی: شیرین کردن زیتون به روش سنتی چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید