مهم ترین تراشه های 2023 به وسیله شرکت TSMC فراوری خواهند شد

به گزارش سافاری رو، شرکت تایوانی TSMC یکی از مهم ترین فراوری کننده تراشه های پیشرفته برای دیگر شرکت ها محسوب می گردد. حالا بر اساس یک گزارش نو، به نظر می رسد مهم ترین تراشه های اندرویدی سال 2023 به وسیله این شرکت فراوری خواهند شد.

مهم ترین تراشه های 2023 به وسیله شرکت TSMC فراوری خواهند شد

برای یادآوری باید بگوییم که کوالکام طی چند سال اخیر همکاری گسترده ای با سامسونگ داشته اما بعد از عملکرد ضعیف تر از اسنپدراگون 8 نسل 1، این شرکت تصمیم گرفت فراوری مدل پلاس را به TSMC واگذار کند. به لطف همین تصمیم، تراشه موردنظر هم از نظر پردازنده و پردازنده گرافیکی بسیار بهتر ظاهر شده و هم انرژی بسیار کمتری را مصرف می نماید. بنابراین کوالکام در نهایت تصمیم گرفته که فراوری نسل های بعدی تراشه های پرچم دار خود را هم به TSMC بسپارد.

حالا یکی از افشاگران مشهور چینی اعلام نموده که به غیر از اسنپدراگون 8 نسل 2، کوالکام برای فراوری اسنپدراگون 7 نسل 2 هم با TSMC قرارداد همکاری امضا نموده است. از سوی دیگر قرار است تراشه های Dimensity 9100 و Dimensity 8200 مدیاتک هم به وسیله این شرکت تایوانی فراوری شوند.

در سال 2023 گوشی های پرچم دار اندرویدی عمدتا با تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 2 و Dimensity 9100 عرضه خواهند شد. از طرف دیگر، تراشه های اسنپدراگون 7 نسل 2 و Dimensity 8200 هم برای میان رده های 2023 مورد استفاده قرار می گیرند. گفته می شود اسنپدراگون 7 نسل 2 نسبت به نسل قبلی تغییرات چندانی نداشته و مهم ترین تغییر اجرا شده، مهاجرت از لیتوگرافی 4 نانومتری سامسونگ به لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC است. به علت همین عدم تغییر چشمگیر، ممکن است کوالکام از این تراشه تحت عنوان اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1 رونمایی کند.

در حال حاضر اسنپدراگون 7 نسل 1 با استقبال زیادی از طرف سازندگان گوشی های میان رده روبرو نشده است. به نظر می رسد بخشی از این موضوع به معروفیت بد سامسونگ در ساخت تراشه موردنظر برمی شود. این در حالی است که تراشه های اسنپدراگون 778G و 778G پلاس که مبتنی بر فناوری ساخت 6 نانومتری TSMC هستند، با استقبال زیادی روبرو شده اند.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2249

به "مهم ترین تراشه های 2023 به وسیله شرکت TSMC فراوری خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین تراشه های 2023 به وسیله شرکت TSMC فراوری خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید