تعهد والیبال ایران به قاره آسیا

به گزارش سافاری رو، تیم های ایرانی از همان ابتدای آغاز مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا به رقابت ها اعتبار دادند و آبروی قاره کهن را در رقابت های بین المللی حفظ کردند.

تعهد والیبال ایران به قاره آسیا

به گزارش خبرنگاران، تیم فولاد سیرجان ایرانیان با شکست 3 بر یک تیم العربی قطر و کسب 6 برد متوالی، به مقام قهرمانی رقابت های والیبال باشگاه های مردان آسیا در سال2021 رسید.

مسابقات والیبال باشگاه های آسیا در سال 1989 با عنوان جام صلح و با میزبانی ژاپن آغاز به کار کرد و پس از 6 دوره میزبانی در هروشیما به AVC CUP و سپس مسابقات والیبال باشگاه های آسیا تغییر نام داد. شرقی ها در ابتدای مسابقات، حضور پررنگی در این تورنمنت داشتند و 3 دوره نخست با قهرمانی سیچوان و سامسونگ به خاتمه رسید. اما کشوری که این جام را خیلی جدی گرفت، فقط ایران بود و قدرت های سنتی شرق، خود را کنار کشیدند.

والیبال ایران در سال هایی که تحت سلطه مطلق کشورهای ژاپن، چین و کره بود، مسابقات باشگاهی را برترین و در واقع تنها راه برای عرض اندام در قاره کهن می دید و توجه خاص به مسابقات والیبال باشگاه های آسیا تا حد زیادی به همین علت است. تیم پیکان به طور شاخص و پس از برگزاری 21 دوره از این مسابقات، همچنان پرافتخارترین تیم باشگاهی آسیاست.

فدراسیون دنیای والیبال برای رونق دادن به مسابقات باشگاهی و انگیزه دادن به تیم های قهرمان هر قاره، مسابقات باشگاه های دنیا را راه اندازی کرد که با توجه به اختلاف فاحش والیبال آسیا با اروپا و آمریکا، این مسابقات نیز منبع جدیدی برای کسب جام به وسیله اروپایی ها و تیم های آمریکای جنوبی شد.

قاره آسیا اما حفظ اعتبار و آبروی خود را در مسابقات باشگاهی تا حد زیادی مدیون تیم های ایرانی است. در حالی که تیم های پر مهره و ثروتمند شرق آسیا که توانایی بستن قراردادهای چند ساله با ستاره هایی مثل موزرسکی، کازیسکی، کوبیاک و کورک دارند برای مسابقات باشگاه های آسیا، ارزشی قائل نیستند و در این بین، تنها تیم های ایرانی به مسابقات باشگاهی قاره کهن، بها می دهند. تیم های ایرانی اگرچه از نظر سخت افزاری در تقابل با تیم های اروپایی، برزیلی و آرژانتینی، حرف چندانی برای گفتن ندارند ولی قطعا نماینده خوب کنفدراسیون والیبال آسیا در مسابقات قهرمانی باشگاه های دنیا هستند. تصور حضور نمایندگان تایلند، قزاقستان و ازبکستان در مسابقات قهرمانی باشگاه های دنیا، اصلا معقول نیست.

تیم های ایرانی از همان ابتدای آغاز مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا به رقابت ها اعتبار دادند و آبروی قاره کهن را در رقابت های بین المللی حفظ کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1967

به "تعهد والیبال ایران به قاره آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعهد والیبال ایران به قاره آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید