نخست وزیر کانادا در اجلاس کشورهای همسود شرکت نمی کند

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران: نخست وزیر کانادا تاکید نمود به علت نقض حقوق بشر در سریلانکا در اجلاس سالانه کشورهای همسود در پایتخت این کشور شرکت نخواهد کرد.

نخست وزیر کانادا در اجلاس کشورهای همسود شرکت نمی کند

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ استفان هارپر نخست وزیر کانادا از عدم حضور در اجلاس رهبران کشورهای همسود که قرار است نوامبر سال جاری در سریلانکا برگزار گردد خبر داده است. کانادا دولت سریلانکا را به نقض حقوق بشر متهم نموده است.

نخست وزیر کانادا با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد، ما همیشه گزارش های زیادی در مورد ارعاب، تهدید و زندانی شدن رهبران سیاسی و روزنامه نگاران، آزار و اذیت اقلیت ها و ناپدید شدن فعالان سیاسی در سریلانکا دریافت می کنیم.

سفیر سریلانکا در کانادا اظهارات هارپر را به شدت رد نموده است. رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل نیز ماه گذشته تاکید نمود که سریلانکا در حال تبدیل به یک دولت اقتدارگرا است و رئیس جمهور این کشور میخواهد کل قدرت سیاسی را در اختیار خود بگیرد.

هارپر تنها رهبر سیاسی عضو سازمان کشورهای همسود است که شرکت در نشست سریلانکا را تحریم نموده است. انگلیس نیز پیش از این از موارد نقض حقوق بشر در سریلانکا انتقاد نموده است.مقام های دولت سریلانکا با اتهامات نقض حقوق بشر در جریان جنگ داخلی با ببرهای تامیل روبرو هستند، جنگی که در سال 2009 میلادی به خاتمه رسیده است.

سریلانکا بارها این اتهامات را رد نموده است. هارپر اضافه نمود، این مساله روشن و بدیهی است که دولت سریلانکا به ارزش های اساسی سازمان کشورهای همسود پایبند نبوده و من در نشست 2013 این سازمان در شهر کلمبو شرکت نخواهم کرد.

اتحادیه کشورهای همسود مجموعه ای از 53 کشور مستقل است که همه آن ها به جز موزامبیک و کامرون قبلاً مستعمره امپراتوری بریتانیا بوده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 353

به "نخست وزیر کانادا در اجلاس کشورهای همسود شرکت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر کانادا در اجلاس کشورهای همسود شرکت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید