نقشه گنج ، جاسوسی آمریکا و انگلیس از کاربران اینترنت

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران: آژانس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در عملیات جاسوسی مشترک با نام نقشه گنج سعی دارند به اطلاعات کامپیوتر، تلفن هوشمند و تبلت کاربران دنیا در زمانی که به اینترنت متصل هستند دسترسی پیدا نمایند.

نقشه گنج ، جاسوسی آمریکا و انگلیس از کاربران اینترنت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه رسانه ها خبرنگاران، روزنامه اشپیگل آلمان به تازگی بر طبق اسناد منتشر شده توسط اسنودن گزارشی ارائه نموده است که در آن به جاسوسی سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس از شرکت ها و کاربران آلمانی اشاره شده است.

این روزنامه در گزارش خود فاش نموده است که آژانس امنیت ملی ایالات متحده و همتای انگلیسی اش (GCHQ)، هنگامی که به صورت مخفیانه در کامپیوترهای تمام دنیا در حال جستجو بودند به شبکه های داخلی شرکت اینترنتی داچ تلکام (Deutsche Telekom) آلمان دسترسی پیدا نموده اند.

بنا بر این گزارش، آژانس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در عملیات جاسوسی مشترک با نام نقشه گنج سعی دارند به اطلاعات کامپیوتر، تلفن هوشمند و تبلت کاربران دنیا در زمانی که به اینترنت متصل هستند دسترسی پیدا نمایند. روزنامه نیویرک تایمز سال گذشته نیز گزارشی از وجود عملیات نقشه گنج ارایه نموده بود.

شرکت آلمانی داچ تلکام در بیانیه ای اعلام نموده است که مقامات آلمانی را در جریان تمام امور قرار داده اند و شبکه های خود را به یاری کارشناسان فناوری اطلاعات خارج از سازمان مورد آنالیز قرار داده اند.

در بیانیه این شرکت آمده است که ورود به شبکه های داخلی این شرکت توسط آژانس های امنیتی خارجی کاملا غیر قابل قبول است.

NSA: به صورت قانونی جاسوسی نموده ایم

سخنگوی NSA در واکنش به این گزارش هرگونه اتهام درباره فعالیت های جاسوسی خارجی را رد نموده است اما در عین حال اظهار نموده است که این سازمان تنها بر اساس قانون برای دستیابی به اطلاعات خارجی معتبر و اهداف ضد جاسوسی از اهداف مورد نظر خود جاسوسی نموده است.

GCHQ انگلیس نیز در موضع مشابهی اعلام نموده است که این فعالیت ها قانونی، لازم و با نظارت دقیق دولت انجام شده است .

به گزارش ایران اسلامی، تنش ها در باره جاسوی آمریکا از آلمان هم زمان با فاش شدن اتهام هک شدن تلفن آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور از سوی سرویس های جاسوسی آمریکا شدت یافت تا جایی که در ماه جولای آلمان از افسر ارشد اطلاعاتی آمریکا خواست تا برلین را ترک کند.

آشکار شدن جاسوسی آمریکا از کشور های اتحادیه اروپا باعث شده است روابط میان آمریکا و کشورهای اروپایی مخصوصا آلمان به خصوص در ماههای اخیر رو به تیرگی رود.

لازم به ذکر است، اسنودن، به عنوان کارمند پیمانکاری امنیتی دولت آمریکا، هزاران اطلاعات طبقه بندی شده را تا کنون از طریق روزنامه ها انتشار داده است.

اسنودن، که در آمریکا متهم به جاسوسی است، از این کشور گریخته و در حال حاضر در روسیه زندگی می نماید.

منبع: ایران اسلامی

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 690

به "نقشه گنج ، جاسوسی آمریکا و انگلیس از کاربران اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه گنج ، جاسوسی آمریکا و انگلیس از کاربران اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید