هوش مصنوعی با یادگیری بازی رایانه ای انسان را شکست داد

به گزارش سافاری رو، با افزایش هوشمندی الگوریتم های هوش مصنوعی، پایان یکی از این الگوریتم ها توانست به طور مستقل نحوه اجرای پیروز یک بازی رایانه ای را یاد گرفته و انسان را در این رقابت شکست دهد.

هوش مصنوعی با یادگیری بازی رایانه ای انسان را شکست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک اکسپلورر، ارتقای الگوریتم های هوش مصنوعی مورد استفاده برای پیشبرد بازی های رایانه ای اهمیت زیادی دارد، زیرا آنها از این طریق تعامل بهتر در محیط های پیچیده را یاد گرفته و می توانند فرایندهای مختلفی را به پیش ببرند. همچنین از این طریق می توان به الگوریتم های هوش مصنوعی رانندگی و راهنمایی و ناوبری را آموخت.

پژوهشگران انگلیسی با همکاری گوگل روش جدیدی را برای آموزش الگوریتم های هوش مصنوعی ابداع نموده اند تا سطح عملکرد آنها را در بازی های چند نفره سه بعدی ارتقا بخشند. این الگوریتم با پیروزیت برای شکست انسان در نسخه ای به روز شده از بازی Quake III Arena مورد استفاده نهاده شد.

در این بازی دو گروه رقیب باید پرچم خود را در سرزمین های مختلفی نصب نمایند تا گروهی که بیشترین پرچم را نصب کند، به عنوان برنده اعلام گردد. در این شرایط صدور دستورات صحیح و انجام تصمیم گیری های پیچیده به صورت صحیح، بهره مندی از توانایی پیش بینی و واکنش مناسب به اقدامات بازیکنان طرف مقابل از اهمیت زیادی برخوردار است.

محققان بازی یادشده 30 ربات هوش مصنوعی نرم افزاری را طراحی کردند که هر یک با آنالیز شرایط بازی و خودآموزی توانستند نه تنها شیوه درست انجام بازی را به خود بیاموزند، بلکه پیروز شدند به بقیه ربات های هم گروهی برای انجام بازی به شیوه هایی بهتر یاری نمایند. در نهایت این رویکرد به شکست گروهی از انسان های حرفه ای منجر شد. گروه سازنده قصد دارند این تجربه پیروز را بر روی چند بازی رایانه ای دیگر هم تکرار نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 289

به "هوش مصنوعی با یادگیری بازی رایانه ای انسان را شکست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی با یادگیری بازی رایانه ای انسان را شکست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید