وزیر ارتباطات: 8هزار روستای کشور هیچ ارتباطی ندارند، گره خوردن مسأله زیرساخت ها به زندگی مردم

به گزارش سافاری رو، وزیر ارتباطات گفت: داشبوردهای مدیریتی نشان می دهند پس از اقداماتی که برای بهبود شرایط اینترنت انجام دادیم هم اکنون مسأله خاصی درباره اینترنت وجود ندارد و نگرانی جدی نداریم به جز در بعضی از ساعات شبانه روز.

وزیر ارتباطات: 8هزار روستای کشور هیچ ارتباطی ندارند، گره خوردن مسأله زیرساخت ها به زندگی مردم

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از پارک فناوری پردیس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که طبق آمار دولت قبلی ارتباط رسانی به اغلب روستاهای کشور اجرا شده چگونه آمار 8 هزار روستای بی ارتباط را هنوز داریم گفت: در حال حاضر 7 تا 8 هزار روستا در کشور هیچ ارتباطی ندارند.

وی شرح داد: 40 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور داریم که طبق برنامه ششم توسعه 80درصد از آنها باید تا انتها سال 1400 به شبکه متصل شوند که این امر تقریبا رخ داده است.

وی گفت: 20 درصد به جامانده حدود 7 تا 8 هزار روستا می شوند که این روستاها تا قبل از انتها سال 1401 به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد.

وی گفت: امروز که در شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا آموزش و کسب و کار به شبکه متکی شده 20 درصد مهم است و مسأله زیرساخت ها به زندگی مردم گره خورده است.

وی درباره رویکرد این دوره وزارت ارتباطات درباره شرکت های دانش بنیان گفت: باید اکوسیستم و اکوسیستم شرکت های دانش بنیان را به نحوی راهنمایی کنیم در راستا تحول آفرینی قرار بگیرند و تأثیر آنها در زندگی مردم دیده گردد در این دوره حمایت های وزارت ارتباطات مبتنی بر مأموریت خواهد بود تا در نهایت مردم طعم شیرین استفاده از فناوری را بچشند به این صورت که یکسری مشکل داریم و این مسائل را روی میز می گذاریم و می گوییم هر کسی این مسائل را حل نماید مورد حمایت قرار می گیرد.

وی در خصوص سرنوشت پارک اقتصاد دیجیتال گفت: موضوع اقتصاد دیجیتال بین بخشی است در حال حاضر 4 تا 5 درصد از فراوری ناخالص ملی را شامل می گردد که طبق برنامه ریزی تا انتها سال این رقم به 10 درصد خواهد رسید.

وی گفت: این در حالی است که در بعضی از کشورها سهم اقتصاد دیجیتال از فراوری ناخالص ملی به 30 تا 35 د رصد هم رسیده است.

وی اظهار امیدواری کرد: راه اندازی اولین مجموعه پارک اقتصاد دیجیتال را در این دوره کلید خواهیم زد.

زارع پور درباره آخرین شرایط شبکه اینترنت گفت: زیرساخت های ارتباطی کشور برای این حجم از مصرف ترافیک در دوران کرونا طراحی نشده بودند و در جوابگوی 2.5 برابر شدن ترافیک شبکه در ایام کرونا نبودند.

وی ادامه داد: در تلاشیم که در کوتاه مدت بتوانیم تجربه کاربری خوبی برای مردم ایجاد کنیم و در عین حال داشبوردها نشان می دهد پس از اقداماتی که اجرا شده هم اکنون مشکل خاصی وجود ندارد به جز در بعضی از ساعات شبانه روز.

وی ادامه داد: برای این مواقع به دوستان دستور دادم به شکل ویژه موضوع را آنالیز نمایند به طور کلی نگرانی جدی در موضوع اینترنت هم اکنون نداریم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1993

به "وزیر ارتباطات: 8هزار روستای کشور هیچ ارتباطی ندارند، گره خوردن مسأله زیرساخت ها به زندگی مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: 8هزار روستای کشور هیچ ارتباطی ندارند، گره خوردن مسأله زیرساخت ها به زندگی مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید