ویروس کرونا به قطعه موسیقی تبدیل شد!

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، محققان آمریکایی ساختار پروتئین های اسپایک را به موسیقی تبدیل نموده اند تا رفتار این پاتوژن را بهتر درک نمایند.

ویروس کرونا به قطعه موسیقی تبدیل شد!

پروفسورد مارکوس بوهلر و همکارانش در MIT با استفاده از هوش مصنوعی ساختار پروتئین SRAS-CoV-2 را به ملودی هایی در هم تنیده در یک قطعه موسیقی کلاسیک تبدیل نموده اند.

محققان هر آمینواسید (بلوک های تشکیل دهنده پروتئین) را به یک نت خاص تبدیل کردند. در مرحله بعد یک الگوریتم این نت ها را به موسیقی تبدیل کرد. بوهلر معتقد است این قطعه موسیقی به افراد یاری می نماید تا رفتار پروتئین را درک نمایند.

مدت زمان این قطعه موسیقی 50 دقیقه است و در وب سایت ساوند کلاد آپلود شده است. بعضی کاربران بخش اولیه این قطعه را زیبا و آرامبخش توصیف نموده اند! بوهلر این امر را نشان دهنده سهولت ورود پروتئین های اسپایک به سلول های بدن انسان می داند. او می گوید: این ویروس سلول های بدن را می فریبد و آنها را مبتلا می نماید.

همزمان با تکثیر و چسبیدن پروتئین های اسپایک به سلول های بیشتر، موسیقی دراماتیک تر و هیجانی تر می گردد. یکی از کاربران اشاره می نماید این بخش موسیقی شبیه زمانی است که ویروس کرونا به ایجاد تب در بدن انسان منجر می گردد. بعضی دیگر این بخش را ترسناک و غمگین توصیف نموده اند.

بوهلر معتقد است این قطعه موسیقی به محققان یاری می نماید تا پادتنی برای ویروس بسازند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1075

به "ویروس کرونا به قطعه موسیقی تبدیل شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا به قطعه موسیقی تبدیل شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید