پرداخت بیش از 241میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه گذاران حوزه گردشگری در آذربایجان غربی

به گزارش سافاری رو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: در 18 ماهه گذشته مبلغ 241میلیارد و 140میلیون ریال تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری استان اعطا شده است.

پرداخت بیش از 241میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه گذاران حوزه گردشگری در آذربایجان غربی

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری گفت: این مبلغ تسهیلات برای 385 طرح گردشگری از محل صندوق توسعه ملی، کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری و کارگروه اشتغال اعطا شده است.

او توضیح داد: علاوه بر این آمار برای هشت طرح گردشگری نیز از محل یاری های فنی و اعتباری، یارانه سود کاهش نرخ تسهیلات بانکی به مبلغ 25میلیارد ریال اعطا شده است.

او اظهار کرد: در طول یک و نیم سال گذشته برای 65 مرکز اقامتی پروانه بهره برداری صادر شده و 12 هتل ، 18 مهمانپذیر، یک هتل آپارتمان، یک مرکز تفریحی و سرگرمی و 32 واحد بین راهی افتتاح شده که در مجموع برای 1365 نفر در تاسیسات گردشگری در طول این مدت ایجاد اشتغال شده است.

جباری مطرح نمود: از ابتدای سال 97 تا خاتمهی شهریور 98 تعداد 320هزار و 94 نفر مسافر خارجی و تعداد 602هزار و 888 نفر گردشگر داخلی در واحدهای اقامتی استان اسکان یافته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در مورد اقامتگاه های بوم گردی شرح داد: در این مدت 16 واحد اقامتگاه بوم گردی در سطح استان به بهره برداری رسیده و در سال 97، میزان اشغال اقامتگاه های بوم گردی 22 درصد و در شش ماهه اول سال 98، 50/05 درصد بوده که در مجموع 100 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش اقامت داشته است.

جباری با بیان اینکه در این 26 پروژه در حوزه تاسیسات گردشگری با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 5520میلیارد ریال در حال ساخت و تکمیل است، افزود: می توان گفت از محل ساخت پروژه های گردشگری برای بیش از 40 نفر به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم ایجاد اشتغال شده و در این پروژه ها مشغول به فعالیت شده اند.

او اشاره نمود: در یک و نیم سال گذشته از سوی معاونت سرمایه گذاری این اداره کل 61 موافقت اصولی برای تاسیسات گردشگری با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 4930میلیارد ریال پیش بینی شده که در مجموع برای 2242 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

جباری شرح داد: با حمایت از سرمایه گذاران گردشگری در طول این مدت شاهد افتتاح 18 واحد تاسیسات گردشگری بوده ایم که نسبت به مدت زمان مشابه گذشته رشد بسیار خوبی در این زمینه حاصل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: در طول این مدت 11 مجوز فعالیت بند(ب) صادر شده و 24 مورد کمیسیون فنی دفاتر برگزار شده و به 60 مورد شکایت واصله رسیدگی شده 13 مورد شکایت واصله به وسیله سامانه نظارت بر خدمات سفر استان آنالیز شده که نشان دهنده هماهنگی و تعامل دستگاه ها برای ایجاد فضایی امن و آرام برای گردشگران ورودی به آذربایجان غربی است.

جباری اظهار کرد: در این مدت 9 پرونده کارت راهنما تکمیل شده و 9 کارت راهنما صادر و 12 فقره کارت تمدید شده است.

او مطرح نمود: در 18 ماهه گذشته تعداد 95 درخواست از سوی متقاضیان تاسیس دفاتر خدمات مسافرتی آنالیز شده که 10 فقره از این پرونده ها به مرحله صدور مجوز رسیده و 112 فقره ضمانت نامه دفاتر یاد شده تمدید شده به طوری که با 76 دفتر غیر مجاز گردشگری برخورد شده و 75 بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی صورت گرفته است.

جباری افزود: با هماهنگی دیگر دستگاه های نظارتی و اجرایی استان تعداد 5285 مورد نظارت تلفیقی بر تاسیسات گردشگری صورت گرفته و 190 مورد تشویق برای مدیران تاسیسات گردشگری صادر شده و برای 181 نفر در مراکز اقامتی استان ایجاد اشتغال شده است.

او اظهار کرد: با توجه به هم مرزی استان با سه کشور ترکیه ، عراق و جمهوری آذربایجان تعداد یک میلیون و 388هزار و 480 نفر گردشگری خارجی از مرزهای استان به کشورمان وارد شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری رویدادهای فرهنگی در استان گفت: از ابتدای سال 97 تا پاییز 98 این اداره کل اقدام به حضور یا اجرای 39 مورد جشنواره ، نمایشگاه و رویداد فرهنگی کرده و تعداد 20هزار نسخه نقشه های راهنمای گردشگری به سه زبان فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی چاپ و توزیع شده و همچنین تعداد 2هزار نسخه کتابچه توسعه گردشگری روستایی و عشایری به همراه 2هزار نسخه کتاب راهنمای گردشگری سلامت استان آذربایجان غربی چاپ و توزیع شده است.

او افزود: در این مدت 21 دوره آموزشی گردشگری ویژه برای روستائیان و عشایر و دهیاران برگزار شده که در مجموع 1210 نفر در این دوره ها شرکت کرده و گواهی شرکت در دوره برای ایشان صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی هم چنین از تهیه محتوا برای وب سایت اداره کل اطلاع داد و افزود: در این مدت به منظور معرفی جاذبه ها و توانمندیهای گردشگری استان اقدام به تهیه محتوا و تکمیل وب سایت اداره کل به دو زبان فارسی و انگلیسی کرده ایم که امیدواریم به زبان های ترکی استانبولی و عربی نیز تهیه محتوا کنیم.

او هم چنین گفت: در این مدت اقدام به تهیه کلیپ روستاهای هدف گردشگری کرده و تعداد 150 عدد تصویر جاذبه های طبیعی بکر آذربایجان غربی توسط این اداره کل تهیه شده است.

جباری در خاتمه توضیح داد: بسیاری از اقدامات و طرح های گردشگری در یک سال اخیر آغاز شده اند که امیدواریم تا خاتمهی امسال شاهد نتایج بسیار خوب و روشن در حوزه گردشگری استان باشیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 582

به "پرداخت بیش از 241میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه گذاران حوزه گردشگری در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت بیش از 241میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه گذاران حوزه گردشگری در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید