پرداخت هوشمند در حمل و نقل شهری به یاری سامانه ای دانش بنیان

به گزارش سافاری رو، 8 شرکت توانستندبه کمک سامانه ای ایران ساخت، پرداخت هوشمند در حمل ونقل شهری را توسعه دهند.

پرداخت هوشمند در حمل و نقل شهری به یاری سامانه ای دانش بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طراحی و بومی سازی سامانه های بلیت و پرداخت هوشمند حمل ونقل شهری یکی از اتفاقاتی است که به همت شرکت های فناور و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محقق شده است. سامانه هایی که نقشی موثر در کاهش زمان از دست رفته و هزینه های جانبی دارند.

درعصری که به آن عصر انفجار اطلاعات اطلاق می شود، فناوری اطلاعات و ارتباطات بنام ابزاری کارآمد برای متخصصین رشته های گوناگون، موجبات تسهیل و تسریع ارایه خدمات را فراهم نموده است به همین دلیل، مهندسان حمل ونقل هم سعی بر آن دارند تا از فناوری اطلاعات به نام راهکاری مناسب برای از میان برداشتن معضلات اساسی مدیریت حمل و نقل بهره جسته و مسائل آنرا به حداقل ممکن کاهش دهند.

یکی از این کوشش ها به حوزه توسعه فناوری های پرداخت هوشمند در حمل ونقل شهری است که توانسته احتیاج بخش بزرگی از جامعه که از این نوع حمل و نقل های عمومی استفاده می نمایند را تامین و امنیت و رفاه بیشتری را برای آنها ایجاد کند.

ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که یکی از اولویت های خود را توسعه فناوری های هوشمند سازی حمل و نقل قرار داده است با حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق این حوزه کوشش می نماید اکوسیستم فناوری و نوآوری این صنعت را توسعه دهد.

بر همین اساس هم از محصولات و خدمات 8 شرکت فناور که در حوزه فراوری و طراحی سامانه های بلیت و پرداخت هوشمند حمل ونقل شهری فعالیت می نمایند حمایت نموده است.

شرکت آروین پیشگام سامانه یکی از این مجموعه ها است که در زمینه توسعه کاربرد فناوری های حوزه حمل ونقل و کنترل تردد فعالیت می نماید. طراحی و ساخت دستگاه اتوماتیک اقتصادی و اعتباری هوشمند یکی از محصولات این شرکت در این زمینه است.

نرم افزار جامع کنترل تردد، دستگاه جمع آوری کرایه، نرم افزار مدیریت شهربازی مبتنی بر کارتهای اعتباری RFID و غیره هم از دیگر محصولات این شرکت است.

الین طرح فناوران هوشمند هم شرکت دیگری است که به این حوزه ورود نموده است. این مجموعه با طراحی و پیاده سازی سیستم جمع آوری اتوماتیک کـرایه در مترو و ناوگن اتوبوس رانی و BRT، مراکز صنعـتی، تجـاری و نظـامی و پرداخت های هوشمند توانمندی خود را به اثبات رسانده است.

آناد صنعت سپهر هم مجموعه دیگری است که با فراوری محصولاتی چون سیستم های تشخیص حرکت و تردد، مدیریت حمل و نقل هوشمند و تامین قطعات اورجینال الکترونیک در این حوزه فعالیت می نماید.

پردازنده پارس دستگاه کنترل تردد، کارتخوان خروجی کنترل تردد، سیستم بلیط الکترونیکی اتوبوس که مبتنی بر کارت هوشمند بدون تماس می باشد که مبلغ اعتبار برروی کارت ذخیره شده است هم محصولات این شرکت در حوزه توسعه فناوری های حمل ونقل هوشمند شهری است.

توسعه فناوری ارتباطات خوارزمی هم با طراحی، فراوری و نصب انواع خودپردازهای هوشمند، فناوری های این حوزه را توسعه داده است.

طراحی و فراوری پارکومترهای هوشمند و نسل تازه محصول شرکت دانش بنیان دنیای پردازش است. این دستگاه ها با امکان پوشش دهی چندین جای پارک، ارایه دستورالعمل استفاده بر روی صفحه نمایش، پذیرش کارت های مختلف بانکی، تنظیم زمان پارک و وجه متناظر با آن، دارای سیستم اعلام عیب به مرکز کنترل و غیره طراحی و به بازار ارایه شده اند.

شهر تجارت گیلسا هم مجموعه دیگری است که در این زمینه فعالیت می نماید. این شرکت به نام یک شرکت ارائه نماینده انواع تجهیزات و ساختار های هوشمند با تاکید بر سه ویژگی اینترنت اشیا، یکپارچگی و هوشمندسازی است.

طراحان کنترل شرق هم با فراوری محصولات حوزه حمل ونقل شهری و تجهیزات بانکی و کارتخوان در این حوزه فعالیت می نماید. ردیاب خودرو و کارتخوان های هوشمند محصولات شاخص این حوزه شرکت است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1847

به "پرداخت هوشمند در حمل و نقل شهری به یاری سامانه ای دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت هوشمند در حمل و نقل شهری به یاری سامانه ای دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید