پکن خواهان دوری از دامن زدن به تنش های غرب آسیا شد

به گزارش سافاری رو، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا علیه ایران در مورد حمله به تأسیسات آرامکو، خواهان دوری طرفین از اقداماتی شد که به افزایش تنش های غرب آسیا منجر گردد.

پکن خواهان دوری از دامن زدن به تنش های غرب آسیا شد

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هوا چونینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن انتقاد از پیغام توییتری روز گذشته (دوشنبه) دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد اتهام زنی به ایران در حمله پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان توضیح داد که طرفین درگیر باید از انجام هرگونه اقداماتی که به افزایش تنش ها در منطقه منجر می گردد، دوری نمایند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ در یک پیغام توییتری مدعی شد که به نظر می رسد ایران پشت حملات روز شنبه هفته جاری به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان باشد.

ادعاهای ترامپ در حالی مطرح شده است که ایران هرگونه مداخله در حمله پهپادی انصارالله یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را رد نموده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین علیرغم محکوم کردن حمله روز شنبه خواهان دوری از هرگونه اقدامی شد که به تنش های منطقه غرب آسیا دامن بزند.

وی توضیح داد: چین این حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را محکوم می نماید و مخالف هرگونه حمله به غیرنظامیان و تأسیسات غیرنظامی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین با تأکید بر اظهارات روز گذشته خود از طرفین مربوطه خواست از انجام هرگونه اقدامی که به افزایش تنش های منطقه ای منتهی می گردد دوری نمایند.

این مقام چینی روز گذشته نیز در اولین واکنش رسمی پکن به عملیات پهپادی یمن به پالایشگا ه های بقیق و خریص عربستان سعودی، خواهان خویشتنداری طرف ها شد و از اتهام زنی های آمریکا علیه ایران انتقاد کرد. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 427

به "پکن خواهان دوری از دامن زدن به تنش های غرب آسیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن خواهان دوری از دامن زدن به تنش های غرب آسیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید