سهام آسیایی با امید به کاهش تنش بین چین و آمریکا رشد کرد

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روز پنج شنبه، با نشانه هایی از این که چین و آمریکا ممکن است گام هایی را برای کاهش تنش های تجاری بین خود بردارند، سهام چین جهش کرد و شاخص های آسیایی را بالا کشید.

سهام آسیایی با امید به کاهش تنش بین چین و آمریکا رشد کرد

هرچند طبق داده های سرمایه گذاران اروپایی، شاخص های سهام این قاره، معاملات امروز را محتاطانه شروع خواهند کرد؛ فوتسی انگلیس بدون تغییر برای معاملات باز خواهد شد اما داکس آلمان و کاک فرانسه در شروع خریدوفروش امروز، به ترتیب 0.25 درصد و 0.2 درصد افت خواهند کرد.

منابعی از دولت آمریکا امروز به رویترز گفتند که چین پاسخ خواسته های امریکا را برای واشنگتن ارسال نموده است، اما شرح بیشتری ندادند. به این ترتیب این امید به وجود آمد که دو قدرت اقتصادی دنیا بتوانند مذاکرات برای خاتمه دادن به جنگ تجاری خود را از سر بگیرند.

گسترده ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام اس سی آی در خارج از ژاپن، 0.7 درصد رشد کرد. این شاخص روز گذشته در حالی افت کرد که سقوط سنگین قیمت ها نفت، نگرانی ها در مورد چشم انداز تقاضا و رشد اقتصادی را تشدید کرد.

با تور چین همراه باشید

شاخص کامپوزیت شانگهای 0.9 درصد و شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ 0.8 درصد رشد کردند.

سهام استرالیا 0.05 درصد بالا رفتند اما سهام ژاپن، با تقویت ین، 0.2 درصد افت کردند.

سرمایه گذاران در روزهای اخیر از اخباری که حاکی از این بود که پکن و واشنگتن، قبل از دیدار رسمی رییس جمهور ترامپ و رییس جمهور شی جین پینگ، مذاکرات غیررسمی خود را شروع نموده اند، استقبال کردند.

تعداد کمی از ناظران بازار انتظار دارند در این دیدار یک توافق تجاری بین دو کشور منعقد گردد، اما امیدها در مورد این که دو طرف تصمیم بگیرند تنش ها را کاهش داده و سپس در کنار آن مذاکرات با جزئیات بیشتر را ادامه دهند، در حال افزایش است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 147

به "سهام آسیایی با امید به کاهش تنش بین چین و آمریکا رشد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهام آسیایی با امید به کاهش تنش بین چین و آمریکا رشد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید