پیشنهاد افزایش نرخ معاینه فنی

به گزارش سافاری رو، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو های تهران ابراز امیدواری کرد در سال 1401 با افزایش نرخ معاینه فنی موافقت شود.

پیشنهاد افزایش نرخ معاینه فنی

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، حسین مقدم در خصوص درخواستی مبنی بر افزایش نرخ معاینه فنی اظهار کرد: خدمات معاینه فنی در کل کشور با هزینه های بیشتری رو به رو شده است و پیشنهاد دادیم تعرفه این خدمات افزایش پیدا کند.

وی با ابراز تاسف نسبت به عدم موافقت دولت در سال گذشته، گفت: بیش از 40 درصد هزینه های مراکز معاینه فنی اضافه نموده شد، ولی با این حال فعالیت ها ادامه پیدا کرد و بخش خصوصی را دچار مشکل کرد.

مقدم راه حل را در کاهش کیفی خدمات در پی زیانِ شدید مراکز معاینه فنی دانست و تاکید کرد بنا بر اهمیت این حوزه برای شهرداری، خدمات قطع نشده و کیفیت آن ثابت نگه داشته شد.

وی یادآوری کرد که ادامه این شرایط بدون دریافت کمک -از شهرداری- امکان پذیر نیست و اضافه نمود: وزارت کشور و راه و شهرسازی متولیان تعیین نرخ هستند و سال گذشته دست به اقداماتی زدند. آنالیز قیمت بار ها و بار ها رخ داد و حدود 36 درصد افزایش را برای سال 1400 در نظر گرفتند، ولی متاسفانه با مخالفت هایی همراه بود. قیمت ها مجددا مورد بازنگری قرار گرفته و در سال 1401، به عددی واقعی تر خواهیم رسید.

مقدم با این ادعا که کسی درپی سود بیشتر نیست، گفت: این مسئله از سوی وزارت کشور مدنظر قرار گرفته و صرفا بخشی از تجهیزات و خدمات که با افزایش قیمت رو به رو بوده است، باید دیده گردد.

وی عمده تجهیزات فعال در مراکز معاینه فنی را متعلق به برند های اروپایی و ارزبر خواند که نگهداری آن نیز بسیار هزینه بر است؛ لذا اگر به روز نگه داشته نگردد، کیفیت خدمات کاهش پیدا می کند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو های تهران ابراز امیدواری کرد نرخ معاینه فنی در سال 1401 با تجدید نظر رو به رو شده و به نرخ واقعی نزدیک گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2163

به "پیشنهاد افزایش نرخ معاینه فنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد افزایش نرخ معاینه فنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید