چرایی تامین سیم کارت بدون فیلتر برای گردشگران ، دلیل کاهش سفر گردشگران آذربایجانی به ایران

به گزارش سافاری رو، سید عزت الله ضرغامی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت گفت: کشورهای عضو اکو بالغ بر نیم میلیارد نفر جمعیت دارند و یک سازمان مالی منطقه است که سال جاری اردبیل را به عنوان مرکز گردشگری انتخاب کردند.

چرایی تامین سیم کارت بدون فیلتر برای گردشگران ، دلیل کاهش سفر گردشگران آذربایجانی به ایران

وی در ادامه در رابطه با کاهش سفر توریستان آذربایجانی به ایران توضیح داد: سفر توریستانی که از کشورهای آذربایجان داشتیم و شاید دومین منبع توریستی ما بودند به خاطر عدم همکاری دولت آذربایجان و بستن خیلی از مرزهای زمینی کاهش یافته است. ما در مرزهای مشرک به ویژه مرز بیله سوار که یک میلیون و دویست میلیون نفر توریست از آن داشیم شاهد کاهش حضور توریستان بودیم. من در یک سال گذشته از بخش های مختلف بازدید داشتم و سرمایه گذاری هایی صورت گرفته بود برای جذب توریست اما متاسفانه شرایط را برای سفر توریستان آذربایجانی به ایران سخت کردند.

ضرغامی تاکید نمود: توریستی حق همه مردم دنیاست و این شعار ماست و همه کشورها باید زمینه های این کار را فراهم نمایند.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی اظهار کرد: ما رایزنی هایی را انجام می دهیم و من امروز در دولت گزارشی را در این رابطه ارایه کردم و امیدوارم رایزنی هایی که در بخش های مختلف به ویژه در دستگاه دیپلماسی انجام می گردد به سمتی برود که این مشکل برطر ف گردد.

وی در رابطه با سیم کارت های بدون فیلتر برای توریستان توضیح داد: ما هم چنان معتقدیم که باید سیم کارت مناسب برای برطرف احتیاج توریستان تامین گردد و این کار استدلال دارد نه تنها برای آنها (توریستان خارجی) بلکه برای مجموعه های اصلی در کشور که خدمات مسافری می دهند باید این ظرفیت برای آنها فراهم گردد. بعد از پیشنهادی که من دادم در کمیته های مربوطه که مسئول رسیدگی به این موضوع هستند مساله آنالیز شده و تا حد زیادی مورد تصویب قرار گرفته و امیدوارم در چند روز آینده که نتیجه اعلام می گردد بتوانیم این امکان را برای توریستان فراهم کنیم.

ضرغامی گفت: ما می توانیم پیغام رسان های داخلی را برای ایرانیانی که خارج از کشور می روند و یا برای توریستان خارجی توجیه و توصیه کنیم. ولی تا زمانی که این برناهم ها تعمیم پیدا کند و عادت گردد احتیاج به زمان داریم و اینها حداقل خدمات اولیه است که باید در اختیار توریست خارجی قرار گیرد و اگر فراهم نگردد نمی توانیم انتظار رونق توریستی را داشته باشیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2352

به "چرایی تامین سیم کارت بدون فیلتر برای گردشگران ، دلیل کاهش سفر گردشگران آذربایجانی به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرایی تامین سیم کارت بدون فیلتر برای گردشگران ، دلیل کاهش سفر گردشگران آذربایجانی به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید