خبر خوش دولت از یک رهاورد سفر به کشورهای آمریکای لاتین

به گزارش سافاری رو، وزیر نفت از انعقاد قراردادهای نفتی در بخش های بالادستی و پایین دستی حوزه وزارت نفت در سفر اخیر رئیس جمهوری به کشورهای آمریکای لاتین اطلاع داد.

خبر خوش دولت از یک رهاورد سفر به کشورهای آمریکای لاتین

به گزارش خبرنگاران، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر به آمریکای لاتین در حوزه وزارت نفت قراردادهای خیلی خوبی در بخش های بالادستی و پایین دستی امضا کردیم. ما از آغاز دولت کار با کشورهای آمریکای لاتین آغاز کردیم، هم صادرات نفت خام و میعانات گازی را داشتیم و هم به پالایشگاه های فراسرزمینی وارد شدیم.

وی اضافه کرد: در امر استفاده از ظرفیت صدور خدمات فنی مهندسی بیش از 2 میلیون و هشتصد هزار کالا، تجهیزات و ادوات در حوزه صنعت نفت و گاز در همین دولت از سوی سازندگان توانمند ما به پالایشگاه های ونزوئلا صادر شد.

وزیر نفت یادآور شد: ونزوئلا دارای اولین ذخایر نفتی قابل استحصال دنیاست که بیش از یک میلیون و 250 هزار بشکه ظرفیت پالایشگاهی دارد که به علت تحریم های ظالمانه بخش اعظمی از ظرفیت فراوری آنان زمین مانده بود که بخشی از آن با ورود همکاران و نیروهای متخصص و سازندگان قدر در حوزه وزارت نفت به مجموعه بالادستی و پایین دستی ونزوئلا بخشی از این ظرفیت های فراوریی و پالایشگاهی احیا شده است.

اوجی توضیح داد: هیچگونه پرداخت مالی بین ایران و ونزوئلا نداریم و همه را به صورت تهاتر محموله ها انجام می دهیم و نفت و میعانات می دهیم و در قبالش محموله های فرآورده های نفتی می گیریم که بسیار بازار خوبی در آن منطقه دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2376

به "خبر خوش دولت از یک رهاورد سفر به کشورهای آمریکای لاتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش دولت از یک رهاورد سفر به کشورهای آمریکای لاتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید