کارزاری برای ازسرگیری صدور ویزای ایران

به گزارش سافاری رو، ایسنا/ این خبر پیرامون کارزاری برای ازسرگیری صدور ویزای ایران برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

کارزاری برای ازسرگیری صدور ویزای ایران

این کارزار خطاب به محمدجواد ظریف ـ وزیر امور خارجه و علی اصغر مونسان ـ وزیر توریستی، میراث فرهنگی و صنایع دستی ـ با مطالبه ازسرگیری صدور ویزای توریستی ایران از پنجم خرداد راه اندازی شده و تا پنجم شهریور ادامه دارد.

در متن این درخواست فعالان توریستی آمد: با توجه به ضرورت برنامه ریزی برای توسعه صنعت توریستی کشور در دوران پساکرونا و با توجه به شروع فرآیند واکسیناسیون در بیشتر کشورهای متقاضی که بازار علاقمند سفر به ایران را تشکیل می دهند و بعلاوه نظر به شرایط بحرانی کسب و کارهای حوزه توریستی، لازم است برای تصمیم گیری درباره صدور دوباره ویزای توریستی به وسیله ارگان های مسئول، اقدام فوری صورت پذیرد.

تقریباً همه کشورهای درگیر اپیدمی به تدریج فضای توریستی خود را به سمت بازگشایی راهنمایی می نمایند و برای صدور ویزا و تسهیل و تشویق ورود توریست خارجی به کشورشان، با ارائه مشوق ها و بسته های سفر ویژه سعی در جذب توریست ورودی به کشور خود را دارند.

حال با توجه به اینکه بیشتر کشورهای بازار هدف ایران فرآیند واکسیناسیون شهفرایندان خود را انجام می دهند و فعالان توریستی هر هفته شاهد درخواست های تازه از مسافران علاقمند سفر به ایران و متقاضی ارائه بسته سفر یا ویزای توریستی به ایران هستند، درخواست داریم سریعا این موضوع را پیگیری کنید.

از آنجا که هر پاسخ منفی یا تعویق در امر صدور دوباره ویزای توریستی به هر مسافر خارجی ذهنیتی منفی و ضد تبلیغ برای مخاطبان ایران به جای خواهد داشت، فعالان و اعضای تشکل های توریستی استانی و کشوری، خواهان رسیدگی هرچه سریع تر به موضوع ازسرگیری صدور ویزای توریستی با شرایط تطبیقی با موازین ستاد کرونا و سیاست های درمانی کلان کشور هستند تا هرچه زودتر شاهد رونق صنعت توریستی کشورمان باشیم.

وزارت امور خارجه در مرداد 99 توقف صدور ویزای توریستی ایران را بطور رسمی گفت. رئیس اداره گذرنامه و ویزا وزارت امور خارجه گفت که با توجه به شیوع بیماری کووید 19 و توصیه های سازمان جهانی بهداشت مبنی بر پرهیز از سفرهای غیرضروری، گزینه های ویزا توریستی و زیارتی تا عادی شدن شرایط در لیست ویزاهای سامانه ویزا الکترونیکی کشور غیرفعال شد. ان شاءالله بعد از عادی شدن شرایط گزینه های مذکور دوباره فعال خواهد شد. پیش از آن هم تردد اتباع خارجی از مرزهای هوایی و زمینی ایران متوقف شده بود.

در نیمه دوم سال، با شروع واکسیناسیون کووید در بعضی کشورها، فعالان توریستی بارها از وزارت امور خارجه و ستاد ملی کرونا صدور دوباره ویزای توریستی برای گروه های طبیعتگرد و توریستان واکسینه شده را مطالبه کردند که تا کنون پاسخی به آن داده نشده و مرزها همچنان به روی توریستان بسته مانده، درحالیکه راه برای اتباع خارجی که قصد درمان و تجارت دارند، باز است.

رییس جامعه تورگردانان ایران گفت: اگر تکلیف صدور ویزا معین نشود، توریستان متقاضی سفر به ایران سراغ کشورهای دیگر در همین منطقه می فرایند. دست کم یک برنامه زمانی معین به ما بدهند، تا حدقل ما به توریستان و آژانس های خارجی جواب درست و قانع نماینده ای بدهیم. آنها می پرسند ایران کی ویزا می دهد و ما نمی دانیم بگوییم شش ماه، یک سال یا یک قرن دیگر؟!

منبع: همگردی
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1866

به "کارزاری برای ازسرگیری صدور ویزای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارزاری برای ازسرگیری صدور ویزای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید