چین: تغییر موضع در دریای چین جنوبی ما را شرمسار خواهد نمود

به گزارش سافاری رو، وزیر خارجه چین بیان کرد، تغییر مواضع پکن در دریای چین جنوبی پیشینیان این کشور را خجل خواهد نمود در حالی که عدم مقابله با نقض حاکمیت چین در این منطقه فرزندان این کشور را شرمسار می نماید.

چین: تغییر موضع در دریای چین جنوبی ما را شرمسار خواهد نمود

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (خبرنگاران) به نقل از خبرگزاری رویترز، چین با ساخت جزایر مصنوعی در آب های دریای چین جنوبی فعالیت های زیادخواهانه خود در این منطقه را افزایش داده است؛ آب هایی که کشورهای دیگری چون فیلیپین ادعا می نمایند در آن سهم دارند.

در همین حال وانگ یی، وزیر خارجه چین با اشاره به نام چینی جزایر اسپارتلی در دریای چین جنوبی گفت: هزار سال پیش چین کشوری با مردمانی دریانورد بود. بنابراین کاملا طبیعی است که چین اولین کشوری باشد که جزایر نانشا را کشف نموده و از آنها بهره برداری نموده است.

وانگ یی ادامه داد: حاکمیت چین بر این جزایر نه گسترش می یابد و نه محدودتر می گردد چراکه در هر دو صورت ما در مقابل آیندگان و پیشینیانمان شرمسار خواهیم بود.

چین ادعا می نماید که بیش از 90 درصد این آب های غنی که یکی از مهم ترین مسیرهای آبی مبادلاتی هستند، متعلق به این کشور است. این در حالی است که فیلیپین، برونئی، ویتنام، مالزی و تایوان نیز ادعاهایی را درباره این دریا مطرح می نمایند.

وزیر خارجه چین در ادامه سخنان خود در حضور دانشگاهیان چین اظهار کرد، دولت چین در صورتی که اجازه دهد تجاوز به حاکمیت چین و نقض منافع آن ادامه یابد نمی تواند به چهره فرزندانش نگاه کند.

روز گذشته (آدینه) معاون وزیر خارجه آمریکا رفتار پکن در دریای چین جنوبی را مشابه رفتار روسیه در شرق اوکراین توصیف نموده بود.

وانگ یی به این سخنان واکنشی نشان نداد اما به شدت از احیاسازی اراضی و بهبود وضعیت زندگی در آن دفاع کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 572

به "چین: تغییر موضع در دریای چین جنوبی ما را شرمسار خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: تغییر موضع در دریای چین جنوبی ما را شرمسار خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید