کاهش تاثیرات دیابت بر سیستم اعصاب مرکزی به یاری گیاهان دارویی

به گزارش سافاری رو، محققان کشور با انجام پژوهشی دریافتند که استفاده از داروهای گیاهی و ترکیبات طبیعی می تواند تاثیرات مخرب دیابت بر سیستم اعصاب مرکزی را کاهش دهد.

کاهش تاثیرات دیابت بر سیستم اعصاب مرکزی به یاری گیاهان دارویی

به گزارش خبرنگاران، محققان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انجام پژوهشی اعلام کردند: امروزه ثابت شده است که دیابت کنترل نشده می تواند منجر به آسیب به ارگان های مختلف از جمله مغز گردد که این موضوع عامل بسیاری از اختلالات عصبی در افراد درگیر با دیابت است و می تواند منجر به عوارض عصبی جبران ناپذیری مانند آلزایمر گردد.

بعلاوه تعیین شده که مطالعات مختلف انسانی و حیوانی ثابت می نمایند استفاده از داروهای گیاهی با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهاب می تواند از آثار تخریبی دیابت بر سیستم اعصاب مرکزی و حافظه و یادگیری جلوگیری کند.

در آنالیز های این پژوهش که به وسیله دکتر محمد حسین فرزایی و با همکاری حسنا خزاعی و زینب صمیمی اجرا شده است، ضمن آنالیز سیستماتیک مطالعات قبلی، مسیرهای متابولیسمی مختلفی که منجر به این اثر درمانی می شدند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. امید است

محققان این پژوهش امیدوارند مطالعه انها در این زمینه یک دیدگاه کلی برای پژوهشگران این عرصه جهت بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به دیابت که از عوارض این بیماری بر سیستم اعصاب مرکزی، حافظه و یادگیری رنج می برند، ایجاد نموده باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1964

به "کاهش تاثیرات دیابت بر سیستم اعصاب مرکزی به یاری گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تاثیرات دیابت بر سیستم اعصاب مرکزی به یاری گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید