کمبود لوازم پزشکی ضروری در اتحادیه اروپا از موانع احتمالی واکسیناسیون گسترده کرونا

به گزارش سافاری رو، اتحادیه اروپا ضمن هشدار به کشورهای عضو خود نسبت به خطر کمبود تجهیزات مهم برای اجرای گسترده واکسیناسیون کووید-19، اظهار داشت: کمبود تجهیزات حیاتی در اتحادیه اروپا می تواند مانع از کمپین های ایمن سازی کرونا در آینده گردد.

کمبود لوازم پزشکی ضروری در اتحادیه اروپا از موانع احتمالی واکسیناسیون گسترده کرونا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، اتحادیه اروپا اخیرا اظهار داشته که تامین تجهیزات پزشکی حیاتی به ویژه سرنگ، دستمال مرطوب و وسایل محافظتی در سطح گسترده برای انجام واکسیناسیون در برابر کووید 19 احتمالاً در آینده سخت خواهد شد و از این رو اعضای خود را ترغیب نموده که خرید مشترک این موارد را در نظر بگیرند.

اگرچه هنوز هیچ واکسنی علیه کووید-19 کاملاً ساخته نشده یا به تایید نرسیده است اما کشورها در سراسر دنیا در کوشش اند که اقلام مورد احتیاج برای واکسیناسیون را تأمین نمایند تا اگر واکسن های ساخته شده مؤثر بودند، بتوانند فعالیت های ایمن سازی و واکسیناسیون را بدون تأخیر در کشور خود شروع نمایند.

در صورتی که تاثیر یکی از واکسن های در حال ساخت کرونا اثبات گردد، فراوری و توزیع آن می تواند به چالش بزرگی تبدیل گردد که بسیاری از کشورها قصد دارند از آن جلوگیری نمایند. بعضی دولت ها امیدوارند که واکسن بتواند از اوایل سال جاری آماده گردد.

اتحادیه اروپا هم چنین از کشورهای عضو خود خواسته است که خرید دوز بیشتر واکسن آنفلوآنزا و افزایش افراد دریافت نماینده آن را در نظر بگیرند که این امر باعث گردد خطر ابتلا به آنفلوآنزای همزمان و شیوع کرونا در پاییز کاهش یابد.

کمیسیون اتحادیه اروپا، بازوی اجرایی اروپا با اشاره به اینکه واکسن های کرونا پس از فراوری ممکن است بدون سرنگ و موارد دیگر بیایند، هشدار داده که ممکن است کمبود این تجهیزات وجود داشته باشد و از دولت های عضو خود درمورد منابع سرنگ، دستمال مرطوب، الکل و وسایل محافظ شخصی مانند ماسک صورت در اختیارشان سوال نموده است.

همچنین از اعضای اتحادیه اروپا خواسته شده است که تامین مشترک این قبیل موارد را در نظر بگیرند که این امر به آنها یاری میکند تا به جای رقابت با یکدیگر با قیمت های بهتری این اقلام ضروری را به وسیله همکاری به دست آورند. تا به امروز نمایندگان ایتالیا و هلند نسبت به چنین طرحی ابراز علاقه کردند.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، کمیسیون اتحادیه اروپا همچنین از فراورینمایندگان واکسن در خصوص دوزهای اضافی در دسترس واکسن آنفلوآنزا سوال نموده است. کشورهای عضو اتحادیه اروپا دعوت شده اند تا تمایل خود را در خصوص خرید مشترک این واکسن ها تا 24 ژوئیه اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1259

به "کمبود لوازم پزشکی ضروری در اتحادیه اروپا از موانع احتمالی واکسیناسیون گسترده کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود لوازم پزشکی ضروری در اتحادیه اروپا از موانع احتمالی واکسیناسیون گسترده کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید