گزارش بهاروند به مقامات ایکائو درباره آنالیز فنی و کیفری حادثه هواپیمای اوکراینی

به گزارش سافاری رو، تهران (پانا) - معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه در گفت وگو با مقامات ایکائو گزارشی از فعالیت های ایران درباره هواپیمای اوکراینی از جمله آنالیز فنی سانحه، پیگیری ابعاد کیفری و همچنین ضمن همدردی با خانواده های ارائه کرد که طبق این گزارش، تا به امروز تعدادی از خانواده های جانباختگان غرامت را دریافت نموده اند.

گزارش بهاروند به مقامات ایکائو درباره آنالیز فنی و کیفری حادثه هواپیمای اوکراینی

به گزارش ایسنا، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه در آستانه سومین دور مذاکرات دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین در مورد سانحه هواپیمای اوکراینی و نشست آینده شورای ایکائو، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف در قالب ویدئو کنفرانس با مقامات سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) مصاحبه کرد.

بهاروند با اشاره به همکاری های با ایکائو، از تعامل و مناسبات موثر و دریافت مشاوره های فنی کارشناسان ایکائو در زمینه تهیه گزارش فنی سانحه هواپیمای اوکراینی تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این مصاحبه، وی گزارشی از فعالیت های ایران در مورد هواپیمای اوکراینی از جمله آنالیز فنی سانحه، پیگیری ابعاد کیفری و همچنین ضمن همدردی با خانواده های جانباختگان در مورد چگونگی پرداخت به آن ها ارائه کرد. طبق این گزارش، تا به امروز تعدادی از خانواده های جانباختگان غرامت را دریافت نموده اند.

سالواتوره شیاکیتانو رئیس شورای ایکائو ضمن قدردانی از فعالیت های ایران در مورد سانحه هواپیمای اوکراینی، بر صندلی فنی شورای ایکائو و پرهیز از هرگونه ملاحظات سیاسی تاکید نمود. وی از عزم جدی ایران برای تقویت فعالیت های فنی معطوف به ایمنی هوانوردی قدردانی کرد.

همچنین فانگ هیو دبیر کل ایکائو از اقدامات ایران راجع به سانحه هواپیمای اوکراینی تشکر و بر لزوم ادامه همکاری ها و رایزنی های فنی ایکائو تاکید نمود.

در سرانجام این مصاحبه محسن بهاروند با تشکر از برگزاری جلسه مشترک بین ایران و ایکائو، بر تقویت تعاملات فیمابین تاکید و از ابتکارات ایکائو از جمله ابتکار آسمان امن تر حمایت کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1779

به "گزارش بهاروند به مقامات ایکائو درباره آنالیز فنی و کیفری حادثه هواپیمای اوکراینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش بهاروند به مقامات ایکائو درباره آنالیز فنی و کیفری حادثه هواپیمای اوکراینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید